מטוס מדגם איירבוס A320 של חברת התעופה המצרית שהיה בדרכו מפריז לקהיר עם 66 נוסעים ואנשי צוות, בהם שלושה ילדים, נעלם מהרדאר מעל הים התיכון, כך מסרה הבוקר (חמישי) החברה, אג'יפט אייר. בין 66 הנוסעים ואנשי הצוות הנוסעים היו 30 אזרחים מצריים, 15 צרפתים, בריטי אחד ובלגי.



בחשבון הטוויטר של החברה נכתב כי "גורם בה אמר שטיסה MS804, שיצאה מפריז ב-23:09 שעון מקומי בדרכה לקהיר, נעלמה ממסכי המכ"ם". ציוצים מאוחרים יותר ציינו שהמטוס, שטס בגובה של 37 אלף רגל, היה 16 ק"מ בתוך המרחב האווירי המצרי כשאבד אתו הקשר ב-3:45 שעון ישראל.



בניגוד לדיווח קודם, לפיו כי לא נשמעו אותות מצוקה מהמטוס, כעת מתברר שהטייסים כן שלחו איתות שהתקבל על ידי צבא מצרים. צוותי חילוץ והצלה החלו לחפש אחר המטוס. פקחי מגדל הפיקוח ביוון אמרו כי הם שוחחו עם הטייס בעת שהמטוס היה מעל המרחב האווירי היווני ויספרו שהוא לא דיווח על בעיות. גורם ברשות שדות התעופה הצרפתית אמר על היעלמות המטוס ש"הוא לא נחת, זה כל מה שאנחנו יכולים לומר כרגע".


נשיא צרפת פרנסואה הולנד שוחח עם מקבילו המצרי, עבד אל פתאח א-סיסי בעקבות היעלמות המטוס. ממשלות שתי המדינות יקיימו מפגש בין השרים. ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס אמר שאף אפשרות אינה נשללת לגבי סיבת היעלמות. "אנחנו בקשר קרוב עם הרשויות במצרים, הן האזרחית והן הצבאית, אמר ואלס. "הרשויות המצריות כבר שלחו צוותים לסרוק את האזור בו נעלם המטוס, וצרפת מוכנה לסייע בחיפושים אם המצרים יבקשו", הוסיף. 



באוקטובר שנה שעברה התרסק מטוס איירבוס A321 של חברת מטרוג'ט הרוסית בחצי האי סיני וכל 224 הנוסעים ואנשי הצוות עליו נהרגו. ברוסיה ובמערב טענו שהפלת המטוס היא תוצאה של פצצה שהונחה בו על ידי המדינה האסלאמית. מנגד, מצרים המשיכה לטעון שההתרסקות נבאה מתאונה או תקלה טכנית ולא פעולת טרור.



בחודש מרס נחטף מטוס של אג'יפט אייר לקפריסין על ידי אדם מצרי שנשא חגורת נפץ מזויפת. החוטף, סיף א-דין מוסטפא, טען כי עשה את המעשה נשום שרצה לראות את גרושתו, שחיה בקפריסין.