מחקר חדש שנערך באוניברסיטת מישיגן היוקרתית בארצות הברית מצא כי ילדים לבנים בגיל הגן לא רואים סיבה כי לא יגדלו להיות מבוגרים שחורים. "המחקר שלנו מצא כי לילדים צעירים אין תפישות חזקות על גזע. הם אפילו לא חושבים שגזע הוא דבר קבוע", אמר אחד החוקרים, סטיבן רוברטס. 

המחקר, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Developmental Psychology, בדק 74 ילדים וכ-30 מבוגרים. הוא חילק לנבדקים תמונות של ילדים ושל מבוגרים שהיו או שמחים או עצובים, ואו לבנים או שחורים. הם ביקשו מהם להתאים כל ילד למבוגר שסביר כי אליו יגדל להיות, כשמבוגר אחד מתאים לרגש של הילד (שמח או עצוב) ואחד לגזע (שחור או לבן). 
בעוד שמבוגרים לבנים וילדים בגיל בית ספר התאימו את הילדים לפי הגזע שלהם (ילד לבן יהפוך להיות מבוגר לבן), ילדים קטנים הראו תבנית חשיבה אחרת. הם בחרו להתאים בין תמונת הילד לתמונת המבוגר בכמחצית מהמקרים לפי רגש ובמחציתם לפי גזע. מתוך כך הסיקו החוקרים כי אין לילדים תפיסה כי גזע מהווה דבר קבוע ויציב. 

"האמונות שלנו אודות גזע משתנות לפי הגיל", אמר רוברטס. "זה גם מסביר מדוע, למשל, ילדים לבנים בגיל 5-6 הם בעלי הסתברות נמוכה יותר להפלות ילדים מגזע אחר".