העבריין היהודי-צרפתי ארנו מימרן, שנשפט על מעורבות בתרגיל עוקץ עצום במסגרתו הונה את הממשל הצרפתי בכ-280 מיליון אירו, אמר היום (חמישי) במסגרת משפטו בפריז כי העביר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כמיליון אירו.
מימרן טוען כי העניק לנתניהו המחאה על הסכום הגדול בשנת 2002, כאשר לא היה ראש ממשלה, לצורך מימון מערכת הבחירות שלו. מימון בהיקף כזה הוא אסור לפי חוקי המדינה. מימרן טוען כי הוא זוכר שהעביר המחאה כזו, אך כי אין בידיו הוכחות לכך.
הקשרים בין נתניהו למימרן נחשפו בתחקיר של "הארץ" והאתר הצרפתי "מדיהפארט". לפי התחקיר, משפחת מימרן – ארנו ואביו ז'אק, תעשיין עשיר ותורם גדול בקהילה היהודית בצרפת, ניהלו קשרים קרובים עם משפחת נתניהו. המשפחה אירחה את נתניהו בדירתם בפריז, בהרי האלפים ובריביירה הצרפתית.

ארנו מימרן עם זוגתו, הדוגמנית קלאודי גלנטי. צילום: גטי אימג'ס

קופת השרצים של המשפחה, בפרט המעורבות של הבן מימרן עם כנופיות פשע שונות ואותה הונאת ענק של רשות המסים בצרפת, התגלתה מאוחר יותר. מימרן פרסם לקראת משפטו את שמותיהם של ידוענים רבים עמם היה בקשרים חברתיים, זאת כדי לבסס את מכובדותו, ובמסגרת כך הפיץ גם תמונה שלו עם משפחתך נתניהו.
עם זאת, לא נראה כי כל האנשים שנהנו בעבר מחסדיו של מימרן יגמלו לו טובו ויבואו להעיד לטובתו. גורמים שונים אמרו שצריך להתייחס בזהירות רבה לטיעונים המושמעים בגלל המשפט. המשפט אינו נסב על עבירות של מימון מפלגות משום שהחוק בצרפת שונה, אלא על פרשת העוקץ בלבד. מאיר חביב, מקורב של נתניהו שהיום מכהן כחבר פרלמנט בצרפת, אומר כי כל הקהילה הייתה אז בקשרים עם ז'אק מימרן שהיה איש מכובד ותורם גדול לקהילה.