מסעב חסן יוסף, "הנסיך הירוק", ששימש כסוכן של השב"כ הישראלי, השתתף ביום ראשון השבוע בכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט בניו יורק. יוסף, בנו של ראש החמאס ביהודה ושומרון, השייח חסן יוסף, עזר לשב"כ לסכל התקפות טרור בישראל בין השנים 1997-2007. לאחר מכן הוא כתב אוטוביוגרפיה שפורסמה בשנת 2010  - "בן החמאס". הוא התנצר וברח לארצות הברית' שם קיבל מקלט פוליטי. במהלך נאומו השבוע אמר חסן יוסף כי "העם היהודי יקר לליבי, וכאשר אני רואה מדינות נלחמות נגד היהודים זה פוגע בי".



במהלך הכנס סיפר יוסף כי בשלב מסוים במהלך שהותו בכלא הישראלי, הוא עבד וקיבל תשלום מישראל, ארצות הברית, הרשות הפלסטינית וחמאס - בו זמנית. כמו כן הוא ציין כי הכיר את הג'רוזלם פוסט לראשונה כאשר שהה בכלא הישראלי לפני כ-20 שנה, כשרצה ללמוד אנגלית, אך במהלך התהליך התוודע ליהדות ולעולם המערבי.


הנסיך הירוק בכנס ג'רוזלם פוסט

"חונכתי להאמין שהיהודים הם אויב"



"אני מדבר מתוך ניסיון, לא מתוך ספרים. זה לא סיפורים מיד שנייה ששמעתי ממישהו, ואני לא מייצג ממשלות או פוליטיקאים - אני מייצג את עצמי", אמר לפני שפירט את הבעיות שלדעתו יש קיימות אצל הפלסטינים ובעולם הערבי. הוא ציין שהוא חונך להאמין שהיהודים הם אויבי האנושות והפלסטינים, וחשב כך "עד שנחשפתי למדינה היהודית באמת וראיתי מודל דמוקרטי אמיתי בתוך ים של חשכה".



במהלך דבריו, חסן יוסף נזכר באם פלסטינית ששלחה את חמשת בניה לבצע פיגועי התאבדות ובירכה כל אחד מהם, ולאחר מכן טען שהיא עשתה זאת בשביל להיות "מכובדת" בחברה. על כך הוסיף: "החשיבה הקולקטיבית של החברה מייצגת תרבות, תודעה ואידאולוגיה שתקועה במאות השישית והשביעית, ובמאבקי כוח שבטיים".





"באתי מהגיהינום"



"אל לנו לשגות באשליות" הוא המשיך, "יש בעיה אסלאמית", אמר וציין קבוצות רדיקליות כמו החמאס, חיזבאללה, בוקו חראם ודאעש. "כל אלה הורגים בשמו של אללה", הוא אמר והדגיש כי דתות אחרות לא פועלות כך. "יש בעיה אסלאמית ואני מאמין שהאנושות צריכה לעמוד מנגד הסכנה. תרבות ה'תקינות הפוליטית' משמעותה לקבור את ראשך בחול, אבל האמת היא שאנשים מפחדים ואנחנו מנסים לא ליצור פרובוקציות מתוך מטרה למנוע מלחמת דת. אבל אנו כבר במלחמת דת, בין אם נרצה בכך או לא, ואל מול האיום הזה צריך לעמוד באומץ ולומר להם לא. להגיד שאסלאם היא דת של שלום זאת הדרך ליצור אקלים מושלם לטרור. אסלאם זאת מערכת אמונות והעולם צריך להתאחד נגדה בדיוק כפי שעשה נגד הנאצים".



הוא המשיך והטיח ביקורת בנשיא ארצות הברית ברק אובמה: "כאשר נשיא העולם החופשי אומר 'האסלאם היא דת של שלום', הוא יוצר אקלים שיביא עוד טרור". העם היהודי שרד את השואה, אך במקום לשחק בקלף הקורבן, הוא בנה דמוקרטיה למופת שמשמשת כדוגמה נהדרת". "באתי מהגיהנום", הוא סיכם, "ואני אוהב את מה שישראל מייצגת".