הלוחמת הדנית האמיצה: צעירה דנית בת 23, המיומנת ברזי הקרב מגיל צעיר, עזבה את ביתה ונסעה לסוריה להילחם נגד פעילי המדינה האסלאמית. בראיון למגזין החדשות האינטרנטי Vice, אמרה כי חיילי דאעש "קלים מאוד להריגה". ג'ואנה פלני, שחזרה בימים אלה לקופנהגן על מנת ללמוד פוליטיקה וממשל ופילוסופיה, נסעה להילחם בצד הכורדים מפני שהאמינה ב"זכויות אדם לכל העמים". היא בילתה כשנה בלחימה בדאעש בחזית הסורית, כשהיא מלמדת נשים אחרות העדות לזוועות המלחמה כיצד להילחם. פלני סיפרה ל-Vice על חוויותיה הקשות וחשפה את ההבדלים הרחבים בין דאעש לבין "מכונות ההרג" של הנשיא אסד, כלשונה. 
פלני אמרה ל-Vice כי "הלוחמים של דאעש טובים מאוד בלהקריב את חייהם, אך החיילים של אסד מיומנים מאוד. הם מכונות הרג בעלות מומחיות רבה". פלני עזבה את לימודיה באוניברסיטה בנובמבר 2014 ונסעה לרוג'אבה בצפון סוריה, שם נלחמה לצד הצבא של החזית הדמוקרטית הכורדית במשך כשישה חודשים, לפני שהצטרפה ליחידות העלית של הפשמרגה, צבא כורדיסטן העיראקית, עמם לחמה גם במשך שישה חודשים. בלילה הראשון שלה בחזית הסורית, לוחמת שלחמה לצדה מתה כתוצאה מירי צלף שהבחין באור שבלט מהסיגריה שלה.
פלני, שלמדה להפעיל נשק חם בגיל תשע, נקראה בין השאר לאמן לוחמים ולוחמות כורדים צעירים. בזמן שאימנה את הלוחמים, קיבלה מכתבים מנשים שנשבו על ידי דאעש. "למרות שאני לוחמת, קשה לי לקרוא על כיצד ילדה בת 10 הולכת למות מכיוון שהיא מדממת כתוצאה מאונס", אמרה ל-Vice. בתחילת 2015, פלני היתה המומה כאשר גילתה בית בכפר ליד מוסול בעיראק, שבו הוחזקו נערות צעירות ש"הולוו" ללוחמים לצורך מגע מיני. ילדה אחת, בת 11, נכנסה להריון ונשאה ברחמה תאומים, מה שגרם למותה, כך חשפה פלני. בזמן חופשה מהלחימה, פלני חזרה לדנמרק לשלושה ימים בלבד, אך קיבלה אי-מייל מהמשטרה הדנית המתריע בפניה כי הדרכון שלה אינו תקף עוד, וכי אם תשוב לסוריה או לעיראק, ניתן יהיה לאסור אותה לתקופה של עד שש שנים לפי חוקים חדשים.