מחאת המכנסיים? כנראה שבארצות הברית לא שמעו על זה. רקדנית בורלסקה בסך הכל רצתה לטוס חזרה לביתה והיא ממש לא תיארה לעצמה שבשל אורך המכנסיים שלה היא לא תעלה לטיסה. הרקדנית התבקשה להתלבש על ידי צוות המטוס לאחר שעלתה לטיסתה בטענה כי היא לבשה מכנסיים שהיו "קצרים מדי".



צוות המטוס אמר לרקדנית, מגי מק'מאפין, שהיא לא יכולה לעלות על מטוס חברת "ג'ט בלו" כשהיא לבושה במכנסיים קצרים - פסים שחור ולבן למקרה שתהיתם, שחשפו לא מעט מירכיה, משום שהם לא "הולמים". כדי להמשיך במסעה, מק'מאפין נאלצה לקנות בגדים חדשים לאחר הבקשה המוזרה כאמור, על אף שלפני טיסה זו היא טסה עם חברת התעופה כשהיא לובשת אותם הבגדים ולא הייתה בעיה.



התקרית המוזרה אירעה לפני כשבועיים כשהרקדנית ניסתה לטוס מבוסטון לסיאטל, שם היא מתגוררת. חברתה, מולי מק'אייזק, צילמה את מק'מאפין והמכנסיים, שיתפה את התמונה בפייסבוק ומהר מאוד הפוסט הפך לוויראלי ושותף כבר למעלה מ -1,500 פעמים. חברתה כתבה בפוסט המדובר: "זה מה שהיא לבשה בשבוע שעבר כאשר חברת 'ג'ט בלו' אמרה לה שהיא לבושה בצורה בלתי הולמת וכי היא לא יכולה לעלות על הטיסה מבוסטון לסיאטל עבורה היא שילמה".



"סקסיזם חי וקיים"


עוד היא כתבה בפייסבוק: "מגי הגיעה לבוסטון מטיסת המשך מניו יורק, גם עם חברת 'ג'ט בלו' ושם לא היו בעיות עם הדרך שבה היא הייתה לבושה. לא ניתנו לה הסברים למעט שהטייס אמר כי בגדיה ימנעו ממנה לעלות למטוס". החברה המשיכה: "מגי בסופו של דבר נאלצה ללכת לקנות זוג מכנסיים אחר עבור 'כיסוי נאה'. למרות פנייה לחברת התעופה, כל מה שהם עשו הוא להחזיר לה את התשלום עבור הבגדים שרכשה ושילמו לה פחות מ-200 דולרים באשראי".



"החברה התנצלה אך הטייס לא. הם לא הציעו כל הסבר להתנהגות שלהם. סקסיזם חי וקיים בעולם הזה. איך מה שמגי לבשה השפיעה על הטיסה? זה לא". היא הוסיפה: "לא מגיע למגי שיתייחסו אליה ככה".



מתברר כי בכללים של החברה כתוב כי הם יכולים להוריד נוסע מטיסה בשל בגדים בעלי אופי של "זימה, תועבה, או פוגעניים" ודובר חברת התעופה אמר כי "צוות הטיסה דן בעניין בגדי הלקוחה וקבע כי המכנסים של רקדנית הבורלסקה עלולים לפגוע במשפחות אחרות בטיסה. לא נמנע מהלקוחה לעלות למטוס, חברי הצוות שאלו בנימוס אם היא יכולה להחליף את בגדיה, הלקוחה הסכימה והמשיכה בטיסה ללא הפרעה". עוד אמר הדובר: "אנו תומכים בשיקול הדעת של חברי הצוות שלנו בהחלטות קשות אלה והחלטנו להחזיר ללקוחה את עלות המכנסיים הקצרים החדשים שרכשה והצענו לה זיכוי לטיסה בעתיד כמחווה ורצון טוב".