אנשי השירות החשאי קפצו אתמול (שני) על הבמה עליה עמד המועמד הדמוקרטי ברני סנדרס על מנת להגן עליו מפני כמה מפגינים בכנס בחירות באוקלנד, קליפורניה, ואלו נלקחו לחקירה. נאומו של סנדרס הופרע ביום הזיכרון האמריקני, ואנשי השירות החשאי ביקשו ממנו לזוז הצידה, בזמן שסוכנים אחרים עצרו לפחות ארבעה מפגינים.

לפי דיווחים ברשתות התקשורת המקומיות, המפגינים הם פעילי זכויות בעלי חיים. הקבוצה קפצה מעל למחסום האבטחה והארבעה צעקו, בזמן שהסוכנים תפסו אותם ולקחו אותם משם לחקירה. 
אחרי שהמאבטחים קפצו על המועמד לראשות המפלגה הדמוקרטית, והמפגינים נגדו צעקו - הקהל קרא "ברני, ברני", לעידודו של המועמד. "אנחנו לא נכנעים בקלות", אמר סנדרס אחרי המהומה והוסיף: "הם לא חשבו שנגיע כל כך רחוק, חלפה שנה, ועד עכשיו זכינו בפריימריז ב-20 מדינות, זכינו ביותר מתשעה מיליון קולות, ואם אתם מבטיחים לא לספר למזכירה קלינטון, היא נהייתה עצבנית לאחרונה ואני לא רוצה להוסיף לחרדה שלה - אם אתם מבטיחים לא לספר - אני עומד לזכות כאן בקליפורניה ב-7 ביוני".

 

"ואם תהיה הגעה גדולה של מצביעים, אנחנו עומדים לתפוס רוב טוב של 475 צירים ב-7 ביוני", אמר המועמד מהמפלגה הדמוקרטית, "ותנו למדינה הנהדרת הזאת, אחת מהמדינות המתקדמות ביותר במדינה, להיכנס לרקורד כאומרת 'כן, בואו נתקדם עם המהפכה הפוליטית. תודה לכולכם".
לקליפורניה יש את מספר הצירים הגדול ביותר וסנדרס מקווה לזכות בהם בהפרש גדול כדי שהוא יוכל לשפר את סיכויו להבטיח את מועמדותו בכינוס המפלגה הדמוקרטית בפילדלפיה שיתקיים בחודש יולי.