ארצות הברית פרסמה היום (שלישי) אזהרת מסע לאירופה, מחשש למתקפות טרור. מחלקת המדינה האמריקאית הזהירה את אזרחי המדינה מאפשרות של פיגועים בכל רחבי היבשת במהלך הקיץ, כשהיא טוענת שבין המטרות עשויים להיות "אתרי תיירות, מסעדות, מרכזים מסחריים ואמצעי תחבורה ציבורית" וגם "אירועים מרכזיים", כשייתכן שהיא רומזת לטורניר היורו שייערך בצרפת החל מהחודש הבא.  מאוחר יותר עדכנה המחלקה כי לא ידועות כיום התרעות ספציפיות על פיגועים מתוכננים הקשורים לאירוע הספורט.

"אנחנו מזהירים את אזרחי ארצות הברית מהסיכוי למתקפות ברחבי אירופה, שינסו לפגוע גם באזורים מרכזיים", נכתב באזהרת המסע, שתפוג רק ב-31 באוגוסט. "הכמות הגדולה של תיירים באירופה במהלך החודשים האלו יצרו מטרות גדולות יותר למתכנני טרור, בייחוד באירועים גדולים".  אזהרת המסע לא ממליצה להימנע מהגעה לאתרים, אך מבקשת לנקוט ב"ערנות".

כוננות בטחונית בבריסל, 2016. צילום: רויטרס


מאז מתקפות הטרור הקשות של דאעש בפריז ובבריסל חלקים גדולים מאירופה נמצאים בכוננות גבוהה מפני פיגועי טרור אסלאמיים. לקראת טורניר היורו, שצפוי למשוך מיליוני מבקרים לצרפת, רשויות המדינה מצויות בהכנות נרחבות וקשות לקראת האפשרות לפיגועים שינסו לנצל את ההתקהלויות. בין היתר, נערכו תרגילי ענק של כוחות הביטחון הצרפתיים, שמדמים למשל ירי שגובה עשרות קורבנות בתוך אחד האצטדיונים. 

בחקירתו של מחמד אבריני, אחד מחברי החוליה שביצעה את הפיגועים בחודש מרץ בבריסל, עלה כי המחבלים התכוונו לבצע את הפיגועים במהלך משחקי היורו, ורק מצוד של המשטרה גרם להם להקדים את תכניותיהם ולשנות את המיקום והזמן. האינטרפול מסר כי איום הפיגועים במהלך היורו ימשיך להיות מהגבוהים ביותר.