חוקרים זיהו אותו שנשלחו מאחת מתוך ארבע הקופסאות השחורות של טיסת "איג'יפטאייר" MS804 שצללה לים התיכון, בהתרסקות שעדיין לא ברורות נסיבותיה בחודש שעבר, כך נמסר מלשכת התאונות התעופתיות הצרפתית.

"אות מתוך מקליט הטיסה זוהה", אמר דובר לסוכנות הצרפתית שחוקרת את התאונה, בהתייחסו לחיפושים אחר המטוס שאבד במים עמוקים בין האי היווני כרתים והחוף המצרי הצפוני.

לפני כשבוע, הודיע חוקר בוועדה המצרית הבוחנת את שהייתה בדרכה מפריז לקהיר, בה חברים גם חוקרים צרפתים וגורם מחברת איירבוס הצרפתית, כי מניתוח גופות הנספים עולה כי פיצוץ שהתרחש על סיפון המטוס, הוא שגרם להתרסקות.



החוקר, שהעדיף להישאר אנונימי, אמר כי בחן בעצמו את הגופות שהגיעו למכון הפתולוגי "זינהום" בבירה קהיר. לדבריו, כל 80 שיירי הגופות שהובאו לקהיר היו קטנות. "אין אפילו איבר שלם, כמו יד או ראש. ההסבר הלוגי לכך, שהיה פיצוץ במטוס", טען הגורם שסייג ואמר כי לא נמצאו עקבות של חומר נפץ על הגופות.



עם זאת, ראש המכון לרפואה משפטית במצרים, הישאם עבד אל-חמיד, החבר בוועדת החקירה, הכחיש את הטענה. הבכיר הדגיש, כי "כל מה שפורסם הוא שגוי לחלוטין. אלה השערות בלבד שלא הגיעו מהרשות לזיהוי פלילי". גורם אחר הצטרף להערכה זו, והדגיש כי רק מספר קטן של חלקי גופות הגיעו לקהיר, ולא ניתן בשלב הזה לומר שהיה פיצוץ על סיפון המטוס.



במצרים עסקו בימים האחרונים גם בספקולציות. העיתון "אל-מסרי אל-יום" כתב כי "הסטת טיסה מספר 840-MS ממסלולה, גרמה לספקולציות רבות, האם מדובר בנפילה או הפלה. נפילת המטוס על הגבול היווני-מצרי הביאה להנחה כי המטוס הוסט ב-90 מעלות לשמאל, ואז 260 מעלות לימין – כאילו היה מדובר במטוס קרב שמנסה לדלג על סכנה המתקרבת". העיתון סיפר עוד כי באותן שעות התנהלו תמרונים אוויריים משותפים של חיל האוויר היווני והישראלי. 



כזכור, בהתרסקות שאירעה ב-19 במאי לפנות בוקר נהרגו כל 66 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס. ביום האירוע בחשבון הטוויטר של החברה נכתב כי "טיסה MS804, שיצאה מפריז ב-23:09 שעון מקומי בדרכה לקהיר, נעלמה ממסכי המכ"ם". ציוצים מאוחרים יותר ציינו שהמטוס, שטס בגובה של 37 אלף רגל, היה 16 ק"מ בתוך המרחב האווירי המצרי כשאבד אתו הקשר ב-3:45 שעון ישראל.