סוף טוב לסיפור שהסעיר את יפן ואת העולם: ימאטו טנוקה, הנער היפני בן השבע שנעדר במשך שבעה ימים, לאחר שננטש ביער בצפון המדינה על ידי הוריו כעונש על התנהגותו, נמצא הבוקר (שישי) ע"י איש צבא כשהוא ללא פגע במתקן תרגיל צבאי הממוקם כ-2.5 ק"מ מהיער בו נעלם, שם מצא מחסה. הוריו הודו בפני המשטרה כי עזבו אותו על מנת ללמד אותו לקח לאחר שהשליך אבנים על מכוניות של אנשים זרים. 



"אחד החיילים שלנו היה בהכנות לתרגילי הבוקר, פתח את הדלת של מבנה בבסיס, ושם הוא היה", סיפר חבר "כוחות ההגנה העצמית" של יפן בראיון לטלוויזיה הלאומית. "כששאל אותו 'אתה יאמאטו?' הילד אמר כן. ואז סיפר שהוא רעב, לכן החייל נתן לו קצת מים ולחם".  הילד נלקח לבית חולים לבדיקות רפואיות, בהן נמצא כי הוא בריא לחלוטין, למעט טמפרטורת גופו שהייתה נמוכה. הוא הושאר להשגחה במהלך הלילה בבית החולים כאמצעי זהירות. לאחר שהתאושש, סיפר הילד כי "הלך דרך ההרים" עד שמצא את הבניין הצבאי, שהיה נעול. הוא שתה מים מברז סמוך וישן על מזרנים שנפרשו על הרצפה.



אביו של הילד אמר בדמעות לאחר שקיבל את הבשורה על איתור בנו כי הוא מודה למעורבים על מאמציהם והתנצל על הפרשה שהפכה כמעט את כל תושבי יפן לדרוכים ודואגים. "חשבנו על מה שעשינו והבנו שזה היה מוגזם", אמר האב בקול רועד. "אנחנו אהבנו אותו מאז ומתמיד, אך אני מקווה שניתן לו תשומת לב רבה יותר כעת", הוסיף.







"הבנו שהגזמנו" אביו של הנער שננטש ביער, הבוקר. צילום: רויטרס



לבוש בג'ינס וחולצת טריקו בלבד ביער גשום

עם תחילת הפרשה, סיפרו הוריו של הילד למשטרה כי הוא נעלם בזמן שהם חיפשו צמחים אכילים ביער, אך מאוחר יותר הסבירו למשטרה על המקרה הנורא, בו השאירו אותו בצד הדרך כדי "לחנך אותו" לאחר שביצע זריקת אבנים על אנשים ומכוניות. הם אמרו כי מספר דקות לאחר שהחלו לנסוע לכיוון היציאה מהיער, בנם נעלם. מדובר באזור נידח ביער, שהטמפרטורות בו במהלך הלילה נמוכות מאוד ועומדות בממוצע על 7 מעלות. הנער הצליח, באורח פלא, לשרוד במקום במשך שבוע בו ירדו גשמים כבדים, כשהוא לבוש רק בחולצת טריקו וג'ינס.

רבים מתושבי יפן השתתפו בחיפושים אחר יאמאטו, ביניהם מצילים, חיילים על אופנועים ושוטרים רכובים על סוסים. תוכניות החדשות המקומיות עדכנו על בסיס יומי על מאמצי המחלצים והתקרית עוררה מבול של ביקורות חברתיות על התנהלותם של ההורים. הקול המשמעותי שנשמע היה כעס על חוסר האחריות של ההורים שהותירו ילד כה צעיר בגפו לבדו, במקום מסוכן.