נלחמים ב-BDS: מושל ניו יורק, אנדרו קומו, הודיע היום (ראשון) על צו שנתחם הקובע כי כל גורם שיחרים את ישראל, מדינת ניו יורק תחרים אותו. עוד הוא חתם כי כל גורם שיטיל סנקציות נגד ישראל, מדינת ניו יורק תפעיל נגדו סנקציות, וכל גורם שינסה למסד מדיניות של הסטת השקעות, ניו יורק תמשוך ממנו כספי השקעות. המושל הודיע על הצעדים החדשים באירוע בניו יורק, העוסק בחרם נגד ישראל, במעמד הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק עידו אהרוני ומנכ"ל ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים האמריקנים, מלקולם הונליין.



עוד הודיע המושל כי ירכז רשימה של עסקים וארגונים שתומכים בתנועת החרם נגד מדינת ישראל ויורה שלא לעשות עסקים עם אותם ארגונים ועסקים, ולנקוט נגדם צעדים כלכליים ולא להשקיע בהם.



השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר בתגובה: "אני מודה למושל ניו-יורק על הצעד החשוב שיסייע מאוד למדינת ישראל במאבקה מול תנועת החרם. רק בשנה האחרונה ההשקעות הזרות בישראל גדלו בעשרות אחוזים בזמן שארגוני החרם ניסו לגרום למגמה הפוכה של משיכת השקעות מישראל. אנו נמשיך לפעול בשקט ובחכמה כנגד אותם ארגונים שמנסים לפגוע במדינת ישראל ונחשוף את הפנים האמיתיות של מי שעומד מאחוריהם ופועל משנאת ישראל".



 הפגנה נגד ישראל בארצות הברית. צילום: רויטרס
הפגנה נגד ישראל בארצות הברית. צילום: רויטרס



בתוך כך נערך בניו יורק מצעד למען ישראל: שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, צעד עם בכירי עיריית ניו יורק, בראש מצעד תמיכה ענק בישראל בשדרה החמישית במנהטן. עשרות אלפי תומכי ישראל השתתפו במצעד שכלל את בכירי מדינת ועיריית ניו יורק, נציגי בתי ספר, ארגונים פרו-ישראלים, בתי כנסת, ארגונים נוצרים ורבים אחרים.



"מחמם את הלב לראות עשרות אלפי אמריקאים יוצאים לרחובות ניו יורק להראות את התמיכה הבלתי תלויה שלהם בישראל," אמר השגריר דנון והוסיף: "יש לנו חברי אמת בארה"ב, הברית בין העמים חזקה מתמיד ומבוססת על מחויבות עמוקה לערכים משותפים".