לפחות 41 הרוגים ו-239 פצועים בפיגוע ירי והתאבדות משולב של שלושה מחבלים, שאירע הערב (שלישי) בנמל התעופה הענק אטאטורק שבאיסטנבול, טורקיה. בפיגוע השתתפו בין שניים לארבעה מחבלים. שר המשפטים הטורקי דיווח אמש על עשרה הרוגים, אך בכלי התקשורת דובר על שיעור כפול. הוא אישר בפרלמנט כי אחד המחבלים התפוצץ לפני עמדת הבידוק. הפינוי התבצע באמצעות מוניות ואמבולנסים, וחלק ממבנה הטרמינל ניתק ממקומו.
על פי דיווחי התקשורת הטורקית ועדי ראייה, הפיגוע החל בהטלת רימונים וביריות מרובה מסוג קלצ'ניקוב, והמשיך בפיצוץ של מחבלים מתאבדים - האחד התפוצץ מחוץ לאזור הבדיקות הביטחוניות, והשני בתוך השדה. בקונסוליה הישראלית בטורקיה ניסו לבדוק הלילה אם יש ישראלים שנפגעו, כאלו שהמריאו או נחתו בנמל התעופה. 
גור, ישראלי שהיה בטרמינל בסביבות השעה תשע בערב סיפר לחדשות 10:  "היה כאן בלגן אחד גדול. יריות והרבה עשן. מחכים לדעת מה קורה. הייתי אחרי הצ'ק אין, בלאונג'. הריצו את כולם מצד לצד. לא אמרו כלום. אף אחד לא ידע מה לעשות. עכשיו יש קצת יותר סדר, לא נותנים לאנשים להיכנס לחלק מהמקומות ואנחנו רוצים לדעת מה קורה עם הטיסות. פינו אותנו לאזור יותר מרוחק, מחכים להמשך הוראות מהביטחון הטורקי. קודם היו יריות ואחר כך היה פיצוץ מאוד גדול, ועוד אחד". דוד, ישראלי נוסף, אמר כי המשטרה הרחיקה אותם, וכי הבחין ב"עדר של אלפי אנשים נמלטים מהתופת ונופלים בהיסטריה".
 

"ילדים בוכים ודורכים עליהם"



ישראלי נוסף תיאר את שאירע בשדה התעופה  סיפר: "הגענו קבוצה של עשרה ישראלים, בדיוק כשהתרחש האירוע. ראינו אנשים בוכים וצורחים, אחרים נוהרים ובורחים. העובדים העיפו את כולם לצד השני של הטרמינל, מיד הבנו שזה פיגוע. זה היה דבר מחריד, ראינו ילדים בוכים ודורכים עליהם, מחזה לא נעים".
 
הוא המשיך ותיאר את האירועים אחרי הפיגוע: "סגרו את הטרמינל לשעות, כל הלילה ישבנו בטרמינל, יש פה אלפים, השלטונות דאגו לנו למשקאות ולאוכל. עברנו לקונקשן ממרוקו, ונחתנו בחמישה לעשר, ממש כשהתחיל האירוע. היינו אמורים להמריא שעתיים אחרי, אבל הטיסה שלנו נדחתה לשש בערב". 

אחד המקומות המאובטחים בטורקיה

שדה התעופה אתאטורק הוא אחד הגדולים והעמוסים בעולם, והמרחב האווירי באזור נסגר. ישראלים רבים עושים בו שימוש בטיסות המשך (קונקשן), בדרכם ליעדי המשך במזרח הרחוק או באירופה. חברת התעופה הטורקית טורקיש איירליינס מפעילה את הקו הכי פעיל שיוצא מנמל התעופה בן גוריון, גם אם לא לאיסטנבול עצמה.
שדה התעופה אטאטורק נחשב לאתר מאובטח ביותר ביחס לאזורים אחרים בטורקיה, ופגיעה בנמל תעופה – בוודאי בטורקיה - נחשבת לאסטרטגית וחמורה במיוחד. יצוין כי בנמלי תעופה בעולם אין אבטחה בכניסה או בכבישים המפותלים המובילים אליה. הפיגוע אמש מזכיר בדפוסיו את הפיגועים המשולבים בנמלי התעופה בבריסל בחודש מרץ השנה. לפי אופי הפיגוע החשודים האפשריים הם מחבלי דאע"ש כמו גם המחתרת הכורדית (PKK).
התקשורת הטורקית דיווחה כי ראש הממשלה בינאלי יילדרים, שר הפנים ומושל איסטנבול קיבלו עדכונים שוטפים על הפיגוע וכי יילדרים הורה על הקמת חדר מצב במשרד הפנים.
 טורקיה סובלת בחודשים האחרונים מגל טרור קשה שמאחוריו עומדים מחבלים של דאע"ש וחמושים של המחתרת הכורדית. בתחילת החודש נהרגו לפחות 11 בני אדם בפיצוץ של מכונית תופת ליד אוטובוס משטרתי במרכז איסטנבול, במרץ נהרגו 35 בני אדם במתקפת טרור באנקרה, בינואר נרצחו 12 תיירים גרמנים בפיגוע התאבדות באיסטנבול ובאוקטובר אשתקד נהרגו 102 בני אדם בפיגוע התאבדות נגד עצרת שלום כורדית באנקרה. במקביל, יש התקפות יומיומיות של חמושי המחתרת נגד כוחות הביטחון הטורקיים בדרום מזרח המדינה.