ניסיון הפיכה משמעותי בטורקיה חל היום (שישי) בשעות הערב המאוחרות, ונראה, על פי השעות האחרונות, כשהמצב במדינה לא ברור
נסיון להפיכה בטורקיה
. בשעות האחרונות דווח על אירועים חריגים בבירת טורקיה, אנקרה, ובאיסטנבול, כאשר טנקים, מטוסים ושריוניות, הגיעו אל הערים המרכזיות במדינה, והחלו להשתלט על מקומות אסטרטגיים ברחבי המדינה. יריות נשמעו בכיכר טקסים באיסטנבול, אך לקראת הבוקר נראה כי ניסיון ההפיכה נכשל, כאשר המוני טורקים יצאו לרחובות, חסמו את תנועות הצבא ואפשרו לכוחות המשטרה והשלטון להחזיר את המדינה לידיהם.
נסיון להפיכה בטורקיה
סמוך לשעה חצות, הודיע הצבא הטורקי כי השתלט על המדינה. בהודעה שנכתבה ושודרה הן ברדיו והן בטלוויזיה של רשת TRT, נכתב כי "השלטון החילוני של טורקיה נשחק בשנים האחרונות, מועצת השלום השתלטה על השלטון, והיא תחזיר את הביטחון לטורקיה. נעשה זאת כדי לשמור על הסדר הדמוקרטי ולשמור על זכויות האדם במדינה. מרגע זה מוכרז שלטון צבאי במדינה ועוצר כללי עד להודעה חדשה", נאמר.  
נסיון להפיכה בטורקיה

נמל התעופה אטאטורק נסגר וכותר, כשמטוסי קרב חגים בשמי איסטנבול ואנקרה. מדובר בחלקים גדולים של הצבא, שפרס את עצמו בצורה אסטרטגית נכונה, וככל הנראה שיתק את ארדואן לחלוטין".

הצבא הדגיש בהודעתו כי כל יחסי החוץ של טורקיה ישארו כשהיו וששלטון החוק עומד בעדיפות עליונה. סוכנות הידיעות הטורקית AA דיווחה כי הרמטכ"ל מוחזק כבן ערובה על ידי החיילים שמבצעים את ההפיכה.
 

ראש מטה מפלגת "הצדק והפיתוח" באיסטנבול דיווח כי כוחות הצבא הגיע לבניין המפלגה וביקשו מאנשי המפלגה לעזוב. שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר כי יש להמנע ממרחץ דמים בטורקיה, וכי יש ליישב את המחלוקות באופן חוקי. ג'ון קרי מזכיר המדינה האמריקאי אמר: "אני חושב שלא ראוי שאגיב, אין לי פרטים, אני מקווה שתהיה יציבות שלום והמשכיות בטורקיה".

דקות ספורות לפני כן מסר ראש הממשלה בינאלי אילדרים כי "מספר יחידות בצבא ניסו לבצע הפיכה, הם ישלמו מחיר גבוה על כך". לדבריו כוחות הביטחון נקראו "לבצע את מה שצריך". עוד הוסיף כי מספר אנשים "ביצעו פעולה בלתי חוקית שהיא מחוץ לשרשרת הפיקוד. הממשלה שנבחרה בידי העם נשארת בשלטון. הממשלה הזאת תתחלף רק כשהעם ירצה בכך". ארדואן, שנמצא בשלטון מאז 2003, טרם הגיב לארועים, דיווחים בעניינו טוענים כי הוא "נמצא במקום בטוח".

 צילומים בערוצי הטלוויזיה המקומית הראו רכבים צבאיים חוסמים גשרים מעל מיצר בוספורוס, הקרובים לאיסטנבול, וגם נראו טנקים נפרסו באזור שדה התעופה בעיר. כל הטיסות משדה התעופה אטאטורק התבטלו, עקב הארועים. אתרי אינטרנט של מוסדות המדינה כרגע אינם זמינים.

מוקדם יותר נשמעו יריות נשמעו בבירת טורקיה, אנקרה, כך לפי דיווח עדי ראייה של רויטרס. מטוסים ומסוקים צבאיים נראו חגים בשמיים. גם באיסטנבול נצפה מצב דומה. בערוץ חדשות מקומי דווח כי שני גשרים מרכזיים באזור נחסמו לתנועה. גורם בכיר שביקש להשאר בעילום שם מסר לרויטרס כי חיילים נפרסו בערים נספות בטורקיה אך לא פירט איזה. גוף תקשורת מקומי דיווח כי המשטרה מרכזת את כלל השוטרים באנקרה.

טורקיה ידעה בעברה מספר של הפיכות צבאיות. במאי 1960, קבוצת קצינים זוטרים הדיחה את השלטון במדינה, הדיחה את המפלגה הדמוקרטית ומינתה את הגנרל בדימוס ג'מל גירסל לנשיא. לאחר ההפיכה, חוקה חדשה נתנה לצבא בסיס חוקי להתערב בפוליטיקה, ב-1971 אירעה הפיכה נוספת במדינה כאשר ראש המטות המשולבים לנשיא המדינה, ג'וודט סונאי, כי עליו לפזר את הממשלה ואם לא יעשה זאת, יתפוס הצבא את השלטון במדינה, ראש הממשלה התפטר בתגובה. ההפיכה השלישית הייתה ב-1981, שהחלה בנימוק שהטורקיה מתדרדרת לחוסר יציבות. ראש המטות המשולבים, קנן אוורן תפס את השלטון, פיזר את המועצה הלאומית ומינה עצמו לנשיא.