השלטון הטורקי מחריף את המאבק בתקשורת בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל: הממשלה הודיעה הערב (רביעי) על סגירת עשרות כלי תקשורת כחלק ממצב החירום שעליו הכריז הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן אחרי שסוכל הפוטש של קצינים בצבא. לפי הודעת הממשלה, צווי סגירה פורסמו ל-45 עיתונים, שלוש סוכנויות ידיעות, 16 תחנות טלוויזיה, 23 תחנות רדיו, 15 מגזינים ו-29 חברות פרסום והפצה. עד כה לא פורסמה הרשימה המלאה של כלי התקשורת.



מוקדם יותר היום הוציאה התביעה הטורקית צווי מעצר לעשרות עיתונאים נוספים בחשד לקשרים עם המטיף הגולה, פתהוללה גולן, שמואשם בתכנון ניסיון ההפיכה. כוחות של היחידה למלחמה בטרור של משטרת איסטנבול פשטו לפנות בוקר על בתיהם של 47 מנהלים לשעבר ועיתונאים ביומון זמאן, וזאת אחרי שמשרד התובע הוציא צווי מעצר נגדם, בדומה לצווים שפורסמו נגד 42 עיתונאים נוספים בשבוע שעבר. אנשי זמאן מואשמים בין השאר בחברות בארגון טרור ובניסיון להפיל את הממשלה.



במרץ האחרון השתלטו כוחות משטרה על משרדי היומון, שהיה ידוע בביקורתו הקשה כלפי ארדואן, בשל צו של בית משפט שקבע כי יש להלאים את העיתון, וזאת הרשויות האשימו כי קבוצת התקשורת שמחזיקה בזמאן תומכת בפתהוללה גולן.



יותר מ-15 אלף בני אדם נעצרו מאז נסיון ההפיכה

שר הפנים הטורקי, אפקנה עלי, עדכן היום כי מאז ניסיון ההפיכה לפני כשבועיים נעצרו יותר מ-15 אלף בני אדם, כאשר 8,113 מתוכם מוחזקים במעצר עד למשפט. בסך הכל נעצרו, הושעו או פוטרו יותר מ-60 אלף בני אדם בחשד לתמיכה במטיף גולן, בהם אנשי צבא, תובעים ושופטים, עובדים במגזר הציבורי ואנשי אקדמיה.



צבא טורקיה סיפק היום נתונים רשמיים, לגרסתו, על ניסיון ההפיכה, כאשר בהודעה הרשמית נאמר כי 8,651 "טרוריסטים לובשי מדים" - 1.5 אחוז מכלל הכוחות המזוינים - השתתפו במהלך הכושל. עוד נמסר כי מבצעי ההפיכה השתמשו ב-35 מטוסים, 37 מסוקים, 74 טנקים, 239 כלי רכב חמושים ושלוש ספינות.



בתוך כך, ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, גנרל ג'וזף דנפורד, הכחיש בתוקף את הטענות של יומון המזוהה עם המשטר הטורקי כי הגנרל בדימוס ג'ון קמפבל הוא שתכנן את ניסיון ההפיכה והעביר כספים באמצעות ה-CIA לטובת הקצינים הקושרים. "זה דיווח אבסורדי שהגנרל קמפבל יהיה מעורב במשהו כזה", אמר הרמטכ"ל האמריקאי בתדרוך לעיתונאים עם שר ההגנה, אשטון קרטר. "הוא חבר אישי ובמקרה אני יודע שכעת הוא עושה הרבה דברים, ואף אחד מהם הוא לא לתכנן הפיכה בתוך טורקיה. אני באמת לא יודע מאיפה הדיווח הזה הגיע".