צילום משותף של סאבר א-רובאעי, זמר תוניסאי הנחשב לאחד המובילים בעולם הערבי, עם קצין צה"ל עורר סערה ברשתות החברתיות בעולם הערבי, ואילו האשגטאג תחת השם "א-רובעאי המנרמל" זכה לעשרות אלפי שיתופים בטוויטר.



א-רובאעי הצטלם עם קצין צה"ל כאשר הגיע לעיר רוואבי, הנמצאת תשעה ק"מ מראמאללה, שם הופיע באמפיתאטרון של העיר החדשה. הכל הלך על מי מנוחות, עד שא-רובאעי הצטלם בגשר אלנבי עם קצין צה"ל. התמונה הועלתה על ידי מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, לעמוד הפייסבוק של המנהל "אלמונסק", תחת הכיתוב: "אנו שמחים בחיזוק המסיבות וההופעות האמנתיות ומקדמים בברכה את הגעתו של כל אמן. אנו שמחים בתיאום המעבר של הזמר סאבר א-רובאעי במעבר אלנבי".



פרסום התמונה הגיע למצייצים בכל העולם הערבי, שתקפו את הזמר המפורסם. העיתון הכווייתי "אל-קאבס" כתב, כי מתאם הפעולות בשטחים מיהר להסיר את התמונה לאחר מכן, "כדי לא להביך את עמדת הזמר א-רובאעי הבוגדנית בקרב הציבור הערבי".



א-רובאעי עצמו מיהר לפרסם הודעת הבהרה, לפיה לא ידע כלל שמדובר בחייל ישראלי. "הוא פנה אלי בערבית ולא ידעתי שמדובר באיש ביטחון ישראלי", כתב בדפים הרשמיים שלו ברשת הפייסבוק. "חשבתי שמדובר בקצין פלסטיני שביקש להצטלם".



לדבריו, העם הפלסטיני מורכב מאוד, ולעתים קשה לזרים להכיר את המורכבות של החברה הפלסטינית הגיבורה. "מארגני הקונצרט הפלסטינים לא העירו לי על כך ולא הסבירו שמדובר באיש ביטחון ישראלי וגם הם התייחסו אליו כרגיל. עמדותי לצד הסוגייה הפלסטינית מוכרות, ואני נגד נרמול היחסים עם האויב הישראלי, והדגשתי זאת גם במהלך ההופעה שלי ברוואבי", אמר.



חלק מהמצייצים הגיב בציניות לדברי ההבהרה של א-רובאעי, כי "אינו יכול להבחין בין המדים הפלסטינים לבין המדים של הכיבוש".


אולם, הבהרתו זו של הזמר התוניסאי לא הועילה לו. תחנת "רדיו ביירות" הודיעה היום (שלישי) כי תוציא מהפליילסט שלה את השירים של הזמר, כתגובה על "ביקורו לאדמת פלסטין תחת הכיבוש". הסנקציות כוללות גם איסור פרסום אף ידיעה הנוגעת לא-רובאעי.

יש כאלו שפרסמו גם את תמונתו של הזמר במעבר אלנבי, כשהוא מחתים את דרכונו תחת עיניו הפקוחות של קצין צה"ל.