בשורה מרעישה בחיפוש אחרי כדור הארץ 2: מדענים בריטים דיווחו הערב (רביעי) כי גילו בקרבת מערכת השמש כוכב בעל מאפיינים דומים לכוכב הלכת שלנו. עם זאת, עדיין לא ברור לחלוטין אם יש בו את כל התנאים שמאפשרים קיום חיים.  במאמר שפרסמו בכתב העת המדעי נייצ'ר, דיווחו האסטרונומים מאוניברסיטת המלכה מרי בלונדון כי הם גילו את כוכב הלכת "פרוקסימה בי", אשר חג סביב שמש מסוג ננס אדום בשם "פרוקסימה סנטאורי" שנמצאת במרחק של 4.2 שנות אור ממערכת השמש. למרות שמדובר בפועל במרחק של 40 טריליון קילומטר מכדור הארץ, במונחים אסטרונומיים הכוכב נמצא "מעבר לפינה" והוא כוכב הלכת הקרוב ביותר אלינו מחוץ למערכת השמש.



החיפושים אחרי כוכבי לכת במערכת של פרוקסימה סנאטורי נמשכו כ-15 שנה ואחרי סדרת תצפיות שערכו המדענים בין ינואר למרץ השנה באמצעות מכשירים מתקדמים שנמצאים במצפה הכוכבים האירופי הדרומי שממוקם בצ'ילה, הם הגיעו למסקנה כי אכן קיים כוכב לכת בעל מאפיינים שמזכירים את כדור הארץ.



"להגיע לשם - מדע בדיוני"


מהנתונים שאספו החוקרים עולה כי המסה של פרוקסימה בי גדולה פי 1.3 מזו של כדור הארץ ולכן הוא ככל הנראה עולם סלעי. הוא מקיף את השמש שלו בכל 11.2 יום ונמצא במרחק של 7.5 מיליון קילומטר ממנה, וזאת בהשוואה למרחק של 150 מיליון קילומטר בין כדור הארץ לבין השמש. לפי המדענים, הטמפרטורה על פני השטח של כוכב הלכת אמורה לאפשר הימצאות של מים זורמים, ככל הנראה באזורים השמשיים שלו, נתון חיוני גם לקיומם האפשרי של חיים.



"אנחנו מקווים שהממצאים האלה יהוו השראה לדורות העתיד להמשיך ולהסתכל מעבר לכוכבים", אמר ראש צוות המחקר, המרצה לאסטרונומיה ולפיזיקה גיום אנגלדה-אסקודה. "ברור שלהגיע לשם זה מדע בדיוני, אבל אנשים חושבים על זה וזה כבר לא רק תרגיל אקדמאי לדמיין שאנחנו יכולים לשלוח לשם חללית מחקר יום אחד".