שוטר לבן מאוהיו שבארצות הברית ירה למוות בנער אפרו אמריקני בן 13 שהחזיק באקדח צעצוע, כך הודיעה הלילה (שישי) המשטרה המקומית בבירת אוהיו, קולומבוס. האירוע החמור התרחש ביום רביעי וכעת ישנם חששות כבדים מפני התלהטות הרוחות ותגובות זועמות של הציבור, במחאה על האלימות המשטרתית, שכבר עוררה סערה בעבר בארצות הברית.



ראש עיריית קולומבוס, מפקד המשטרה המקומית ובכירים נוספים החליטו למעט בפרטים על מה שהוביל למותו של הילד, טיירי קינג. עם זאת הם דאגו לציין כי חקירת האירוע תהיה ממושכת והבהירו שלא ידוע להם על סרטון וידאו שמתעד את ההתרחשות. ראש העיר, אנדו ג. גינטר אמר כי "כל אובדן חיים הוא טרגי, אבל במקרה של נער כה צעיר, הטרגדיה היא קשה אף יותר". הוא הוסיף כי "חקירה לוקחת זמן ואני מבקש מכולם להיות סבלניים בזמנים קשים אלה".



לפי גרסת המשטרה, שוטרים מקומיים נקראו לזירת שוד במרכז העיר וראו שלושה גברים שהתאימו לתיאור השודדים על פי עדי ראייה. במהלך המרדף שכלל ריצה בסמטאות, ראו השטרים את הנער, בשעה שזה החזיק במה שנראה כאקדח. לכן, לפי דברי המשטרה, נורה הנער על ידי השוטר מספר פעמים. השוטר היורה, בריאן מייסון, בעל ותק של תשע שנים במשטרה, הוצא לחופשה לאחר האירוע.



מפקדת משטרת קולומבוס, קימברלי ג'ייקובס אמרה כי "זה היה נראה כמו נשק שיכול להרוג". כשהיא אוחזת בתמונה של הצעצוע, הבהירה ג'ייקובס כי הדמיון לנשק אמיתי הוא ברור.



תמונת אקדח הצעצוע שהציגה המשטרה. צילום: רוטרס
תמונת אקדח הצעצוע שהציגה המשטרה. צילום: רוטרס



רצף של מקרים דומים


מותו של הנער מתווסף לשורה של אירועים בהם שוטרים לבנים ירו והרגו נערים שחורים בשכונות מעורבות ובקהילות אפרו אמריקניות. מקרים אלו הציתו בעבר מחאה בארצות הברית נגד אלימות משטרתית.



המקרה של קינג מתרחש כשנתיים לאחר מותו של נער בן 12 בשם תמיר רייס, מקליבלנד, אוהיו. האירוע אירע ב-2014, כשהנער נורה למוות בידי שוטרים לאחר שתושב דיווח כי ראה ילד משחק עם אקדח סמוך לבית מגוריו. מאוחר יותר התברר כי הנער החזיק אקדח דמה. עם זאת, בשנה שעברה הוחלט כי השוטר שירה ברייס לא יישפט. לאחר האירוע שהתרחש שלשלום בכירים בקולומבוס הבהירו כי מוקדם לבצע השוואות בין שני המקרים, אולם הם מודעים לדמיון היוצא דופן.