בארצות הברית ממשיכות החקירות לאחר שני הפיצוצים שהתרחשו ביומים האחרונים בניו יורק ובניו ג'רזי. מהחקירות עולה כי ישנם סימנים לכך שתא טרור הוא שעומד מאחורי מטעני החבלה בשני המקומות, כך מסרו היום (שני) גורמי אכיפת החוק לרשת CNN. החקירה המתמשכת העלתה חשדות נגד אנשים ספציפיים וכעת נפתח מצוד אחריהם.



צפו בתיעוד הפיצוץ במנהטן: 




גורמים רשמיים בניו יורק זיהו את החשוד בהנחת מטען החבלה בניו יורק וטענו כי מדובר באחמד חאן רחמני, אזרח אמריקאי בן 28. משטרת ניו יורק שחררה את תמונתו של החשוד שתואר כ"חמוש ומסוכן".



תמונותיו של החשוד. צילום מסך טוויטר



ההודעה שוחררה לאחר שתרמיל המכיל חמישה מכשירים החשודים כמטענים אותר ליד תחנת הרכבת אליזבת' בניו ג'רזי. פיצוץ אירע כאשר רובוט משטרתי ניסה לנטרל את המטענים שהונחו במקום. חבלני המשטרה זיהו שמדובר במטען לאחר שנשמע זמזום במכשיר לאיתור מטעני חבלה וקבעו כי ישנו חשש ל"פצצה חיה". מיד אחר כך היחידה לסילוק פצצות של ה-FBI הגיעה לזירה.



הרשויות בניו יורק נכנסו לכוננות גבוהה לאחר ש־29 בני אדם נפצעו בפיצוץ מטען חבלה ברחוב הומה בשכונת צ'לסי במנהטן שלשום בערב ומטען נוסף התגלה במרחק של רחובות ספורים, יממה בלבד לאחר הפיצוץ שאירע בניו ג'רזי הסמוכה.



הפיצוץ התרחש סמוך לשעה שמונה וחצי בערב (שעון מקומי). לפי דיווחים, מדובר במטען חבלה שככל הנראה הוסתר בתוך מכולה לפסולת בניין באזור שבו יש מלון קטן, מסעדות וסופרמרקט. בצילומים מהזירה נראו שברי זכוכית עפים לכל עבר ואנשים נמלטים בבהלה.



כתוצאה מהשברים נפצעו 15 גברים ו־14 נשים, שפונו לבתי חולים. מצבו של אחד הפצועים מוגדר קשה לאחרי שסבל מפצע חדירה. יתר הפצועים סבלו בעיקר מחתכים ומשריטות ורובם שוחררו לבתיהם.


כוחות חירום בניו יורק לאחר הפיצוץ. צילום: רויטרס
כוחות חירום בניו יורק לאחר הפיצוץ. צילום: רויטרס



דבורה גריפית' ראתה את הפיצוץ מקרוב וסיפרה כי הוא נראה כמו "הר געש". "זה היה אדום וכתום באמצע", שחזרה. "מעגל של אש. כל הרחוב רעד. האש עלתה למעלה. אנשים רצו כדי להציל את עצמם".



כשלוש שעות לאחר הפיצוץ גילו כוחות המשטרה בתוך תיק קניות סיר לחץ שאליו היו מחוברים כבלים וטלפון נייד ברחוב סמוך. חבלנים קבעו כי ככל הנראה מדובר במטען חבלה אמיתי.