מושל קרוליינה הצפונית הכריז הלילה (חמישי) על מצב חירום וגייס את המשמר הלאומי ואת משטרת הדרכים על מנת לסייע למשטרת שארלוט בעקבות המהומות שפרצו בעיר לאחר שאדם נורה על ידי המשטרה לפני יומיים. במהלך המהומות נפצע אדם אחד באורח אנוש. מפקד משטרת שארלוט, קר פטני, דיווח בתחילה כי האדם נהרג, אולם לאחר מכן גורמים בעירייה אמרו כי הוא נפצע באורח אנוש ונלחם על חייו בבית החולים. פטני לא מסר את זהותו של האיש והאם הוא לקח חלק מהפגנות, אולם הבהיר כי הוא נורה בידי אזרח אחר ולא על ידי שוטרים. 16 שוטרים נפצעו במהומות.



המושל, פאט מקרורי, אמר כי הוא פועל על פי בקשתה של מפקד משטרת שרלוט. "כל אלימות שתופנה כלפי אזרחים או שוטרים או להרס רכוש, לא תתקבל", אמר המושל בהצהרה. 

פטני אמר לרשת פוקס ניוז כי "אנחנו מנסים לפזר את הקהל. היינו מאד סבלניים, אבל עכשיו הם נהיו מאד אגרסיביים, וזורקים בקבוקים על השוטרים. זה הזמן שלנו להחזיר את הסדר". 

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח עם ראשי עיריית שרלוט וטולסה, אוקלהומה, גם שם נהרג אדם שחור מירי שוטרת. מהבית הלבן נמסר כי כי הנשיא הדגיש בפני ראשי העיריות שכל הפגנה צריכה להיות מטופלת באופן שלו וכי אנשי כוחות השיטור צריכים למצוא דרך יעילה להידבר עם המפגינים. 



סיבת מהמהומות היא הריגתו של קית סקוט, 43, שעל פי המשטרה היה חמוש באקדח וסירב להישמע להוראות השוטרים להניח את הנשק. מנגד, משפחתו ועדי ראיה לירי טוענים שסקוט החזיק ספר ולא נשק.