מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג ואשתו פריסיליה צ'אן-צוקרברג הכריזו אתמול כי ישקיעו שלושה מיליארד דולרים בתכנית ל"ריפוי, מניעה או ניהול של כל מחלה, במהלך ימי חייהם של ילדינו". פרסיליה צ'אן, רופאה במקצוע, סיפרה בדמעות באירוע מיוחד להכרזה על היזמה בקליפורניה כי היא מקווה לחסוך מהורים בעתיד את הכאב שהיא נאלצה להסב לאנשים כשבישרה להם בשורות קשות. "אנחנו על הגבול במה שאנחנו מבינים על הגוף האנושי ועל המחלות, על המדע מאחורי תרופות, והיכולת שלנו להפחית סבל. אנחנו רוצים לדחוף את הגבול הזה", היא אמרה. 

מארק צוקרברג אמר כי הקהילה הרפואית ראתה התקדמות מהירה מאוד בחמישים השנים האחרונים, כולל השמדת האבעבועות השחורות והסרת איום הפוליו. הוא טען כי להישגים אלו הגיעה האנושות בלי שימוש בטכנולוגיות חדשות, שיכולות להביא התקדמות משמעותית נוספת, בעיקר בארבע סיבות המוות שצוקרברג מונה כקטלניות ביותר היום: סרטן, מחלות לב, מחלות זיהומיות ומחלות נוירולוגיות.
שלושת מיליארד הדולרים יושקעו בין היתר בהקמת מרכז מחקר רפואי שיקרא "BioHub", תכנון צ'יפים דיגיטליים שיוכלו לזהות מחלות ודרכים לנטר את מחזור הדם בשביל למפות את תאי הגוף. 

כזכור, הזוג צוקרברג הודיע בסוף השנה שעברה כי יתרום 99% באופן מתוכנן לאורך זמן ממניות פייסבוק בהן הם מחזיקים. מדובר על נכסים בשווי נוכחי של כ-45 מיליארד דולרים.