יושב ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר הערב (שבת) כי "בשנה הבאה ייערכו בחירות לתפקיד יו"ר הלשכה המדינית וחאלד משעל יהיה היושב ראש לשעבר". את הדברים אמר בכנס "האביב הערבי וההתנגדות הפלסטינית" ביוזמת מרכז אל-ג׳זירה למחקרים. משעל הוסיף עוד, כי "מדובר בהליך שנערך בתנועה שמוכיחה את הדמוקרטיות שלה".



משעל תקף בדבריו ארגונים כדוגמת ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) אותם כינה "ארגונים הכופרים באסלאם ותופעה של בורות באסלאם". כמו כן, השיב לדבריו של ראש הממשלה נתניהו על היחסים עם מדינות ערב: "יש להתייחס לישראל כאל אויב וראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו מתגאה ביחסים הפומביים והסודיים עם משטרים ערבים". עוד הוא הוסיף: "במצב הזה לישראל הייתה זרוע ארוכה, שכן מדובר במצב נח עבורה כדי להפוך את הסוגיה הפלסטינית לסוגיה שולית". 



נתניהו: "ההנהגה הפלסטינית במלכודת פנימית"


בתוך כך, נתניהו התייחס הערב לנאומו בעצרת האו''ם בו הזמין את אבו מאזן להגיע לכנסת ישראל. לדבריו, "אם הייתי פוסל מגעים עם מנהיגים ערבים כי אמרו דברים מקוממים זה לא היה מועיל למדינה. ברור שההנהגה הפלסטינית ואבו מאזן שוהים במלכודת פנימית. הם עשו כ"כ הרבה תעמולה נגד המדינה שקשה להם לעשות שינוי. יש שינויים דרמטיים באזורנו. יש ניצנים של שינויים בכמה מדינות באיזור".



נאום נתניהו באו"ם, השבוע. צילום: רויטרס
נאום נתניהו באו"ם, השבוע. צילום: רויטרס



עוד הוסיף נתניהו בראיון לחדשות 2: "בתקשורת הערבית ישנן אמירות לפיהן 'אולי צריך לחשוב אחרת על העם היהודי וישראל'. זה מראה לי שלפחות אצל חלק משכנינו יש הכרה שהם לא יכולים להעלות את היחסים איתנו לרמה יותר רחבה ויותר גלויה בלי שיתחילו לעצור את התעמולה נגד המדינה. אצל הפלסטינים זה לא קרה".