ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (שני) לפנות בוקר (שעון ישראל) עם המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, בפגישה בניו יורק. הפגישה נערכה במשך כשעה וקוימה במלון בעיר. השתתפו בה גם שגריר ישראל במדינה רון דרמר ויועצה הבכיר של קלינטון, ג'ייק סאליבן. ראש הממשלה הציג בפני קלינטון את עמדותיה של ישראל בנושאים מדיניים ובטחונים אזוריים ואת "מאמציה להשיג שלום", והודה לה על הידידות והתמיכה בישראל.



המועמדת הדמוקרטית אמרה במהלך הפגישה כי "ישראל חזקה ופעלתנית היא חיובית בשביל ארצות הברית". קלינטון הוסיפה כי היא מחויבת לקידום פתרון של שתי מדינות לשני עמים במשא ומתן ישיר, וכי תתנגד להחלטות חד-צדדיות של מועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל, פעולות שעלה לאחרונה חשש שהנשיא אובמה לא יסכל בחודשיו האחרונים לנשיאות. 


מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה עם המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. בפגישה זו אמר טראמפ לראש הממשלה כי יעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים במידה ויזכה בנשיאות. על הסכסוך הישראלי פלסטיני, אמר טראמפ כי "כדי שיגיע שלום, הפלסטינים צריכים להפסיק את הטרור ולהכיר בישראל כמדינה יהודית". 

בנימין נתניהו עם דונלד טראמפ. צילום: קובי גדעון, לע"מ

לדבריו, תחת נשיאותו, ייהנו שתי המדינות משיתוף פעולה אסטרטגי, טכנולוגי, צבאי ומודיעיני יוצאים מן הכלל. עוד דנו השניים, בניסיון המוצלח של ישראל עם גדר הביטחון שמאבטחת את גבולותיה, דבר שהוא מבקש ליישם גם בגבול של ארה"ב עם מקסיקו.
נתניהו נפגש עם טראמפ במגדלי טראמפ בניו יורק. לפי דיווחים, מסביבתו של נתניהו נמסר כי ראש הממשלה החליט לפגוש את המועמדים במעונותיהם ולא להטריח אותם להגיע אליו בגלל לחץ הזמן המשמעותי בו הם נמצאים לקראת הדיבייט הטלוויזיוני הראשון שייערך הלילה. 

הלילה – העימות המרתק 

העימות הטלוויזיוני בין הילרי קלינטון ודונלד טראמפ צפוי להיות המרתק, התוסס, רווי ההשמצות והנצפה ביותר בתולדות הפוליטיקה האמריקאית. 
העימות, הראשון מבין שלושה, ייפתח בארבע לפנות בוקר (שעון ישראל) ויימשך 90 דקות. המיקום: אוניברסיטת הופסטרה שבמדינת ניו יורק. המנחה, העיתונאי לסטר הולט מחדשות הלילה של NBC, כבר הודיע כי הנושאים שאליהם יצטרכו המועמדים להתייחס יהיו החזון העתידי לאמריקה וכן השגת שגשוג וביטחון לארה"ב. כל אחד מהמועמדים יקבל 15 דקות להתייחס לכל אחד מהנושאים.
עבור קלינטון, האישה הראשונה שמתמודדת לנשיאות מטעם אחת המפלגות הגדולות, מדובר במבחן משמעותי לאחר שבשבועות האחרונים היא עמדה בעין הסערה בעקבות הסתרת המחלה וההתעלפות בטקס הזיכרון בגראונד זירו ולנוכח המשך פרשת המיילים מתקופת כהונתה במחלקת המדינה.
לפי הדיווחים, קלינטון ועוזריה קיימו עשרות עימותי דמה כדי להיערך למתקפות הצפויות מצדו של טראמפ, כאשר את דמותו של המועמד הרפובליקני גילם פיליפה ריינס, שהיה עוזרה של קלינטון בסנאט ובמחלקת המדינה. גם הנשיא לשעבר ביל קלינטון השתתף בחלק מההדמיות, בעוד שהנשיא ברק אובמה אמר בראיון כי העצה הטובה ביותר שהוא נותן לה היא "תהיי עצמך וספרי מה גורם לך מוטיבציה".

הכפילים של טראמפ וקלינטון כבר מתרגלים את הזירה בה ייערך העימות בניו יורק. צילום: רויטרס
מנגד, טראמפ, המנוסה בהופעות בטלוויזיה בעיקר בשל תוכנית הריאליטי "המתמחה", ואשר השתתף בעימותים רבים במסגרת הפריימריז הרפובליקניים, המשיך במסע הבחירות שלו כמעט ללא הפרעה והבהיר כי אינו זקוק לאימונים רבים לקראת העימות החשוב. 
עם זאת, הוא סיפק רמז עבה לכך שהוא לא מתכוון להימנע ממתקפות אישיות כפי שעשה מול יריביו במפלגה, ואיים כי יזמין את ג'ניפר פלאוורס, שביל קלינטון הודה בשנת 1998 כי קיים עמה רומן בשנות ה־80, שתשב בשורה הראשונה בזמן העימות. שלשום בערב צייצה פלאוורס בחשבון הטוויטר שלה כי היא מקבלת את ההזמנה. "היי דונלד, אתה יודע שאני בצד שלך ואני בהחלט אהיה בעימות", כתבה המאהבת לשעבר, והוסיפה אייקון של נשיקה. במטה טראמפ מיהרו אתמול להדגיש כי הם כלל לא הזמינו את פלאוורס, אם כי "יש לה זכות להיות שם אם מישהו אחר נתן לה כרטיס".
על אף שיותר מ־80% מהמצביעים האמריקאים ציינו כי הם גיבשו את דעתם לקראת הבחירות, ההערכות הן כי העימות, שמספר הצופים בו צפוי להגיע ליותר מ־100 מיליון אמריקאים, עשוי להיות בעל השפעה מכרעת על המרוץ הצמוד.