שעות ספורות לפני שהם מתייצבים לעימות הראשון ביניהם (הלילה ב-04:00 בלילה, שעון ישראל - סיקור מיוחד ב"מעריב אונליין"), סקר של סוכנות הידיעות "בלומברג" מציג עלייה בכוחו של המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, שמצליח לסגור את הפער מול יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון. לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, טראמפ היה זוכה ל-43 אחוז מהקולות, בזמן שקלינטון הייתה זוכה ל-41 בלבד.



לעומת זאת, בכל הנוגע לביצועי העימות ביניהם הלילה, הסקר חוזה למועמדת הדמוקרטית אחוזי הצלחה וביצועים טובים יותר משל יריבה הרפובליקני. 49 אחוז מהנסקרים מאמינים כי קלינטון תציג ביצועים טובים יותר בעימות, בזמן שרק 39 אחוז מוכנים להמר כי איש העסקים יהיה זה שיציג ביצועים טובים יותר. בחודש שעבר הסקרים נטו ברובם לטובתה של קלינטון, בזמן שטראמפ המשיך לצלול, אולם כעת נראה שמגמת הירידה שלו נעצרה. כזכור, לפני כשבועיים התמוטטה קלינטון בדרכה לרכבה ותועדה כשהיא נתמכת על ידי אנשיה, דבר שאולי השפיע על ירידת אחוז התמיכה בה.



כזכור, ישראל עומדת להיות שוב נושא אליו יתייחסו המועמדים, בעיקר לאור הכהונה האחרונה של הנשיא אובמה ויחסיו עם בנימין נתניהו. ראש הממשלה נפגש במהלך היממה האחרונה עם שני המתמודדים, במסגרת ביקורו בארצות הברית, וכמובן שמע משניהם הבטחות חיובית למדי בנוגע לישראל. המועמדת הדמוקרטית קלינטון אמרה במהלך הפגישה כי "ישראל חזקה ופעלתנית היא חיובית בשביל ארצות הברית". קלינטון הוסיפה כי היא מחויבת לקידום פתרון של שתי מדינות לשני עמים במשא ומתן ישיר, וכי תתנגד להחלטות חד-צדדיות של מועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל, פעולות שעלה לאחרונה חשש שהנשיא אובמה לא יסכל בחודשיו האחרונים לנשיאות.



בנימין נתניהו ודונאלד טראמפ. צילום קובי גדעון, לע"מ



ראש הממשלה נפגש עוד לפני כן עם טראמפ, שמצידו הצהיר כי יעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים, ויתנגד לחלוקתה. על פי הודעה ממטהו, אמר המועמד הרפובליקני לראש הממשלה, כי יכיר בירושלים כבירתה הנצחית והבלתי מחולקת של ישראל. על הסכסוך הישראלי פלסטיני אמר: "כדי שיגיע שלום, הפלסטינים צריכים להפסיק את הטרור ולהכיר בישראל כמדינה יהודית".



נראה שהעימות בין השניים צפוי להיות רווי יצרים וסוער במיוחד, זאת אפילו לפני שהתחיל. לפי דיווחים טראמפ הזמין לעימות את אחת המאהבות לשעבר של ביל קלינטון, ג'ניפר פלאוורס והיא נענתה החיוב. "היי דונלד. אתה יודע שאני לצדך ואני בהחלט אהיה בעימות", צייצה פלאוורס בטוויטר.