כוחות התומכים במשטר אסד פתחו היום (שלישי) במתקפה קרקעית משמעותית על מנת לכבוש את העיר חאלב מידי המורדים, כך אמר גורם בכיר בקרב ארגוני המורדים לסוכנות הידיעות רויטרס. הכוחות תקפו בארבע חזיתות אזורים בעיר המופגזת. המהלך הקרקעי בא לאחר ימים של הפצצות מהאוויר של חילות האוויר הסורי והרוסי, בהן נהרגו מאות בני אדם.



בתוך כך, מפקד מיליציה עיראקית הנלחמת לצד הממשלה, אמר כי כוח צבאי גדול, בראשות יחידת העילית "נימר", החלה לנוע בכלים משוריינים וטנקים לעבר מתקפה על רובעים שבשליטת המורדים בחאלב. 



באותו זמן, כוחות המשטר תקפו את מחנה הנדראת, צפונית לחאלב, בבית חולים סמוך, ברובע ראשידין במרכז העיר ובנייין דירות בדרום העיר. הנדראת נכבש אתמול על ידי הממשלה, רק כדי להיכבש מחדש על ידי המורדים במתקפת נגד.  

בכיר בקרב המורדים אמר שהמתקפות המקבילות נהדפו, אבל כוחות המשטר נעים בשני אזורים נוספים שנמצאים בשליטת המורדים, ליד רובע שיח' סעיד בפאתים הדרומיים של העיר. "הם פועלים על מנת לנצל כל פרצה שהם יוצרים", אמר הגורם, השייך לקבוצת מורדים שבסיבה בחאלב, שציטט דיווחים מהלוחמים שלו והוסיף כי היום יש שימוש נרחב במסוקים ומטעני חבית. 
צבא סוריה, בסיוע מיליציות שיעיות מאיראן וחיל האוויר הרוסי, פתחו ביום חמישי במבצע לכובש את מזרח חאלב מידי המורדים.