היערכות שיא בנמל התעופה בן גוריון לקראת הגעתם הצפויה של מאות ראשי מדינות, אישים, משלחות ואנשי תקשורת מכל רחבי העולם, להלווייתו של נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס. שהלך לעולמו הלילה בגיל 93. למעלה מ-100 מטוסים ינחתו בישראל, כשרק לפני שעות ספורות, הודיע הנשיא ברק אובמה כי הוא מתכוון להגיע. ההלוויה צפויה להיות מהגדולות ביותר בתולדות המדינה, אם לא הגדולה שבהן.



מי שאישרו עד לרגע זה את הגעתו להלוויה הם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שהוציא הודעת אבל מיוחדת, ביל והילרי קלינטון, שגם כן שלחו את תנחומיהם, נשיא גרמניה, יואכים גאוק, נשיא רומניה, קלאוס לוהאניס, המלכה האם של הולנד, הנסיכה ביאטריקס, נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, מושל אוסטרליה מטעם הכתר הבריטי, פיטר קוסגרוב, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיא טוגו פאורה גנאסינגבה, ונשיא שוויץ, יוהאן שניידר אמאן. בנוסף אליהם, יגיעו לטקס שרי החוץ של קנדה, אוסטריה ופורטוגל וסגן ראש ממשלת סינגפור.



כמו כן, בניגוד להודעה הראשונית מסתמן כי האפיפיור פרנציסקוס לא יגיע ללוויה. בשגרירות הוותיקן ציינו כי האפיפיור לא נוהג להגיע לאירועים שכאלו וכי עדיין לא הוחלט אם יישלח נציג מטעמו.



ברשות שדות התעופה ציינו שנתב"ג נמצא בימים אלו, של טרם החגים, בשיא הפעילות לקראת ראש השנה, כאשר תנועת הנוסעים עומדת על מאות אלפים, בהם כ-40 אלף מאמינים לאומן באוקראינה, שם הם יציינו את החג. מחר צפוי יום שיא בנתב"ג, במהלכו יעברו למעלה מ-95 אלף נוסעים. מאז אשפוזו של פרס לפני כשבועיים כבר החלה היערכות מיוחדת, במהלכה הוכשרו עוד רחבות חנייה זמניים לקליטת מטוסים ונעשו פעולות והכנות לקליטת המשלחות.



ברשות שדות התעופה ציינו שמאז אירוע יום הולדתו ה-90 של פרס, כאשר הגיעו למעלה מ-60 מטוסים , שחנו באזור מיוחד שהוקצה על מסלול 21 בעת שהיה אז בהכשרה, הוכשרו עוד כ-20 רחבות חנייה למטוסים באזור המערבי ובצד המזרחי. הבוקר הופעל בנתב"ג נוהל מבצעי מיוחד, שתאפשר תנועה מיוחדת בתעבורה האווירית, באמצעות הצבת חטיבת המבצעים במגדל הפיקוח והגדלת קיבולת ההמראות והנחיתות ללמעלה מ-34 בשעה.



צוותים מיוחדים של חטיבת מבצעי הקרקע יעסקו במקביל במבצע הלוגיסטי המורכב על הקרקע. ברשות שדות התעופה הוחלט עוד לגייס את כל עובדי הרשות ונתב"ג לסייע בקליטת שועי העולם והאורחים הרבים הצפויים להגיע לארץ. לנוכח המראה הנדיר הצפוי של מטוסי מנהיגים המגיעים ברכבת אווירית,, הודיעה הרשות על העמדת צוות פול עם ניידת לוויינית לשידור חי של הנחיתות וההמראות של האורחים.