שני לוחמי דאעש נהרגו בעיר מוסול ביום שני על ידי אישה עטוייה בבורקה, על פי הדיווחים בעיתונות העיראקית. לפי העיתון אל סומריה "אישה בבורקה הרגה שני לוחמים של דאעש בירי אקדח, ליד מחסום בשכונת נומניה שבעיר מוסול", כמו כן ציינו בעיתון כי "זהו המקרה השלישי החודש ודאעש העלו את הכוננות בעקבותיו".



מוסול, בירת הארגון בעיראק נמצאת זה חודשים רבים במצור של כוחות ממשלת עיראק והמיליציות הכפופות לו. עם התגברות המצור והלחץ בעיר, הפעילו בדאעש אמצעי דיכוי קשים יותר, בהם הוצאות פומביות להורג, בדרכים אכזריות במיוחד. בסוף השבוע שעבר דווח על הוצאה להורג של שישה צעירים בעזרת מכונת ריתוך, ועל שלושה אנשים נוספים נענשו במלקות על כך ששיחקו בכדורגל, משחק שאסור באסלאם, לפי פרשנותה של דאעש.



חולצת מסי. צילום ארכיון: רויטרס
חולצת מסי. צילום ארכיון: רויטרס



במהלך הקרבות בעיר התגלה גם שדאעש קוצר את איברי לוחמיהם שנהרגו בלחימה, זאת במטרה להציל את מצבו הכלכלי של הארגון, שנמצא בקשיים כלכליים חמורים בעקבות ההפצצות שקיימו ארצות הברית ורוסיה על שדות הנפט שבשליטת הארגון. על פי דיווח של מקור בעיר, הארגון הקים יחידה רפואית מיוחדת, שמתמחה בקצירת איברים. 



"הארגון גנב מהלוחמים כליות, מעיים ועוד. האיברים הועברו תחת שמירה כבדה לבית חולים המשויך אליו בפאתי מוסול. הפרקטיקה הזאת התחילה לאחר שהארגון איבד את מרבית ההכנסות שלו, בדגש על נפט גולמי, שמהווה כ-80% מההכנסות של הארגון", אמר המקור, שביקש לשמור על אנונימיות מחשש לשלומו.



בתחילת החודש, תשעה ילדים הוצאו להורג בעזרת מסור חשמלי מכיוון שהשתייכו, לכאורה, לקבוצה שמתנגדת לארגון. "גזר דין המוות ניתן על ידי בית דין שרעי, ודרש כי הילדים ייקשרו למוט מתכת במרכז כיכר תל-אפר ויחצו אותם לשניים על ידי מסור שרשרת", אמר מקור ל"דיילי סטאר".