בעוד כוחות צבא עיראק והפשמרגה הכורדים סוגרים על העיר מוסול כדי לסלק ממנה את ארגון המדינה האסלאמית, פעילי הארגון תקפו הבוקר (שישי) בעיר קירקוק, הרחוקה כ-175 ק"מ ממוסול. המתקפה אירעה על עשרות מבני ממשל - תחנות משטרה ומשרדי ביטחון של הכורדים. העימותים נמשכו גם בדרומה של העיר. על פי הדיווחים, יש מספר הרוגים בקרבות, אולם לא נמסר מספר מדויק. הרשויות המקומיות הפעילו עוצר בעיר.





זאת אינה הפעם הראשונה שקירקוק מותקפת על ידי דאעש, כשבעבר היה ניסיון לכבוש את העיר או להסית את הכוחות הכורדים מהקרב על מוסול.



חשיבותה של קירקוק נובעת שיש בה מאגרי נפט רבים, בכמות גדולה כמעט כמו בדרום עיראק.



בתקרית אחרת, לוחמי דאעש תקפו מבנה ממשל בעיר דיביס, כ-40 ק"מ צפונית-מערבית לקירקוק. 12 בני אדם נהרגו במתקפה, כולל תשעה עובדים עיראקיים ותשעה קבלנים איטלקיים.  


אתמול אמר שר החוץ של עיראק, איברהים אל־ג’עפרי ל"מעריב סופהשבוע", כי "ניצחון על דאעש יקדם שלום כולל באזור", השר אמר את הדברים בעת כנס בינלאומי בפריז, לאחר שנשאל אם לניצחון המתקרב על דאעש תהיה השפעה גם על סכסוכים אחרים באזור, כמו הסכסוך הישראלי־פלסטיני. בעולם כבר נערכים ליום שאחרי שחרורה של מוסול מידי המדינה האסלאמית וחזרת העיר לידי השלטון בעיראק. שרי חוץ ודיפלומטים בכירים מ־26 מדינות ומוסדות בינלאומיים השתתפו אתמול בבירה הצרפתית בכנס שנושאו "ייצובה של מוסול".