נס במוסול: במשך שלושה ימים, כשהן ללא אוכל וללא שתייה, עיישה בת העשר ואמה חיכו במתח לסיום הקרב הגורלי לשחרור העיר מוסול, הנחשבת לבירת ארגון הטרור דאעש, שהשתולל מחוץ לביתם. כאשר הישועה הגיע לבסוף, בצורת כוחות עיראקיים אשר חילצו את האם והבת, עיישה הראתה סימני הקלה מהפחד שאחז בה בימים האחרונים. בת העשר מתגוררת בקאפר עיירה שבשליטת דאעש מזה שנתיים, מרוחקת קילומטרים ספורים מהעיר מוסול. בחמישי האחרון בעקבות ימים של קרבות שוחררה העיר מאחיזת דאעש.







לאחר שחולצה על ידי כוחות הקואליציה החמושים, הנלחמים כאמור להשבת השליטה במוסול לידיהם, הילדה בקושי הצליחה להביע את רגשותיה. עם חבילת ביסקוויטים ביד ובקבוק מים אשר ניתנו לה על ידי החיילים, עיישה נאנקה ותיארה את רגעי הפחד שעברו עליה במהלך שלושת הימים האחרונים: "אני כל כך מודה לכם, חשבתי שלעולם לא תבואו, אין לנו אוכל ואין לנו שתייה כבר לשלושה ימים והיינו רק אני ואמא שלי, אבא שלי נלקח על ידי דאעש ונהרג. אנשי דאעש לקחו בשבי ילדים רבים מהעיירה, ואנחנו לא יודעים מה קרה להם, חלק מהם מתו. האנשים של דאעש הכריחו את אמי להעביר להם את הכסף והתכשיטים שהיו ברשותה, תודה לכם, תודה לכם, אני רוצה לנשק את רגליכם". 



החייל שעמד לידה באפוד מגן החל לחבק את הילדה ונישק את ראשה, ולאחר מכן נשא את הילדה על זרועותיו לעבר אזור בטוח. עיישה ואמה נלקחו לעיר קיירה אשר כבר שוחררה מידי דאעש. זאת בעוד ממשיכים הקרבות הקשים על השליטה במוסול. 


לוחמי דאעש במוסול. צילום: רויטרס

 

הלחימה ממשיכה


בינתיים, המערכה על מוסול ממשיכה להתקדם. המדינה האסלאמית נמצאת תחת לחץ צבאי עצום, וכשגבה אל הקיר מבצע זוועות מלחמה קשות. אתמול נחשף כי דאעש כינס 284 אזרחים במוסול והוציא אותם להורג. האזרחים, רבים מהם ילדים ונערים, הובאו לאזור כנראה כמגן אנושי מול הכוחות העיראקיים והכורדים. הם נורו כולם למוות על ידי דאעש בשלב כלשהו, והושלכו לקבר אחים חקלאי בצפון העיר.

דאעש מקבץ לאזור מוסול אזרחים רבים שמוצבים בחזית על מנת למנוע פגיעה בלוחמי דאעש ולעכב את שחרור העיר, מתוך מה שנראה כמדיניות מתוכננת של נקמה באזרחים ומניעת בריחה שלהם. לפי דיווחים, דאעש קיבץ כבר מאות משפחות מהכפרים כדי לעשות כן. תמונות שמגיעות ממוסול מראות את המשפחות שנשבו בידי כוחות דאעש ואולצו לעמוד בחזית מרימות דגלים לבנים.

בנוסף לכך, דאעש נחשד כי הביא לפיצוץ במפעל גופרית. עקב הפיצוץ פונו כאלף אזרחים לבתי חולים כשהם סובלים מבעיות נשימה. כוחות צבא ארה"ב הנלחמים בארגון הטרור עוטים מסכות מגן. דאעש פוצצו בארות נפט באזור על מנת לכסות על פעולתם זו. "דאעש פוצצו את מפעל הגופרית כדי שאף אחד לא יוכל להתקרב למוסול", אומרים אזרחים.