האם ארצות הברית וקוריאה הצפונית בדרך לשינוי היחסים ביניהן? על פי דיווח של ה"אקספרס" הבריטי, צוותים של שתי המדינות נפגשו במלזיה. מהצד של פיונגיאנג נכחו סגן שר החוץ הנג סון ריול וסגן השגריר באו"ם, יאנג איל הון.



מהצד האמריקאי היו פקידים לשעבר בממשל, כמו רוברט גאלוצ'י, שהיה חלק מהצוות האמריקאי שנשא ונתן על ההסכם בין שתי המדינות ב-1994, ג'וזף דה טראני, לשעבר סגן השליח לתכנית הנשק הצפון קוריאנית ולאון סיגל, מנהל הפרויקט לביטחון משותף בצפון מזרח אסיה במועצה למחקר למדעי החברה.



לדברי סיגל, קוריאה הצפונית דורשת שארצות הברית תסכים להסכם שלום כתנאי לכך שהיא תקפיא את תכנית הגרעין שלה.



המדיניות הרשמית של נשיא ארצות הברית ברק אובמה היא לא לקיים מגעים עם משטרו של קים ג'ונג און, כל עוד הוא לא סוגר את התכנית הגרעין שלו.



בשיחה עם התקשורת בקוריאה הדרומית, אמר סיגל ש"הפגישה נותנת הזדמנות לבחון דברים מעבר למה שהממשלה אומרת כעת ולראות אם אנחנו יכולים למצוא דרך חזרה למו"מ".



השיחות במלזיה מתקיימות על רקע החשש במערב מסדרת הניסויים של פיונגיאנג בטילים בליסטיים ובנשק גרעיני. רק ביום חמישי בוצע ניסוי בטיל "מוסודן", שמסוגל, על פי הדיווחים, לפגוע בשטח ארצות הברית. אלא שהניסוי נכשל ועל פי גורמים בקוריאה הדרומית עד למרחק של כ-400 ק"מ.



זהו הניסוי הכושל של פיוניאנג בתוך פחות משבוע, והוא בא שעות לאחר שוושינגטון וסיאול הסכימו לפעול יחד כדי להכריח את השכנה מצפון לעצור את תכנית הגרעין שלה.