גופי תקשורת בעיראק מספרים על צלף מסתורי שמסתובב בבירת דאעש מוסול ומחסל ג'יהאדיסטים של דאעש, כך דיווח היום (שלישי) עיתון ה"ניו יורק פוסט". על פי הדיווח, הלוחם, שמוכר רק בכינויו "הצלף של מוסול", אחראי לפעולות צליפה בארבע שכונות בעיר ולא חושש לפעול באור יום. בפעולה הנועזת ביותר שלו חיסל את אחד מהמוציאים להורג של הארגון בזמן שהוא התכונן לכרות ראש של ילד. על פי הדיווחים, לאחר שחיסל הצלף את המוציא להורג, הוא המשיך לירות על פעילי ג'יהאד שהיו באזור והרג מספר מהם, אך למרות מאמציו, אחד הטרוריסטים הספיק לירות בילד שהוצא להורג.



"הופעת 'הצלף של מוסול' הגבירה את ההתנגדות של התושבים בעיר נגד דאעש" דווח ברשת אל סומריה העיראקית. תיאוריה נוספת גורסת שאולי לא מדובר בצלף אחד, וישנן שמועות כי ייתכן ומדובר בלוחמי עילית שהתגנבו לעיר הנצורה, ייתכן של צבא עיראק או אף של צבא מערבי. הצלף המסתורי הוא לא הסכנה היחידה שאורבת ללוחמי המדינה האסלאמית ברחובות בירתם. במהלך חודש ספטמבר אישה לבושה בבורקה ומכונה בעיר "מלאכית המוות של מוסול" תקפה מספר מחסומים של ארגון הטרור והרגה ביריות את הלוחמים בעיר. 


"חשבתי שלעולם לא תבואו"


בינתיים, המערכה על מוסול ממשיכה להתקדם. כוחות הצבא העיראקי כבשו מחדש את העיר א-רוטבה הסמוכה למוסול מידי לוחמי דאעש, כך לפי דובר הצבא העיראקי, זאת לאחר שאמש היא נכבשה על ידי דאעש. במקביל, זוועות ארגון המדינה האסלאמית נחשפות. ארגון זכויות אדם של האו"ם דיווח כי שלוש נשים ושלוש ילדות נורו על ידי פעילי דאעש מכיוון שאחת הצעירות, שהייתה נכה, האטה שיירה של כפריים שהובלו על ידי הארגון. מוקדם יותר הוצאו 284 אזרחים להורג. האזרחים, רבים מהם ילדים ונערים, הובאו לאזור כנראה כמגן אנושי מול הכוחות העיראקיים והכורדים. הם נורו כולם למוות על ידי דאעש בשלב כלשהו, והושלכו לקבר אחים חקלאי בצפון העיר.

דאעש מקבץ לאזור מוסול אזרחים רבים שמוצבים בחזית על מנת למנוע פגיעה בלוחמי דאעש ולעכב את שחרור העיר, מתוך מה שנראה כמדיניות מתוכננת של נקמה באזרחים ומניעת בריחה שלהם. לפי דיווחים, דאעש קיבץ כבר מאות משפחות מהכפרים כדי לעשות כן. תמונות שמגיעות ממוסול מראות את המשפחות שנשבו בידי כוחות דאעש ואולצו לעמוד בחזית מרימות דגלים לבנים.

בסיפור מרגש שהתפרסם משדה הקרב, חילצו לוחמים עיראקיים ילדה ואת אמה משדה הקרב לאחר שלושה ימים ללא אוכל ושתייה. הילדה, עיישה בת העשר בקושי הצליחה להביע את רגשותיה. עם חבילת ביסקוויטים ביד ובקבוק מים אשר ניתנו לה על ידי החיילים, היא נאנקה ותיארה את רגעי הפחד שעברו עליה במהלך שלושת הימים האחרונים: "אני כל כך מודה לכם, חשבתי שלעולם לא תבואו, אין לנו אוכל ואין לנו שתייה כבר לשלושה ימים והיינו רק אני ואמא שלי, אבא שלי נלקח על ידי דאעש ונהרג. אנשי דאעש לקחו בשבי ילדים רבים מהעיירה, ואנחנו לא יודעים מה קרה להם, חלק מהם מתו. האנשים של דאעש הכריחו את אמי להעביר להם את הכסף והתכשיטים שהיו ברשותה, תודה לכם, תודה לכם, אני רוצה לנשק את רגליכם".






החייל שעמד לידה באפוד מגן החל לחבק את הילדה ונישק את ראשה, ולאחר מכן נשא את הילדה על זרועותיו לעבר אזור בטוח. עיישה ואמה נלקחו לעיר קיירה אשר כבר שוחררה מידי דאעש. זאת בעוד ממשיכים הקרבות הקשים על השליטה במוסול.