מהגרים ששוהים במחנה הארעי בקאלה שבצרפת, המכונה "הג'ונגל", הציתו היום (רביעי) חלקים נרחבים ממנו כחלק מהניסיונות לשבש את פינויו. למרות ההתפרעויות במקום, ממשלת צרפת צופה כי תשלים עוד היום את פינוי המקום, שהפך לסמל למשבר הפליטים הקשה אתו מתמודדת אירופה בשנים האחרונות. 

כוחות משטרה נפרשו ברחבי המחנה ומשאיות כיבוי אש החלו בפעולות על מנת לכבות את השריפות שהשתוללו ברחבי המחנה, כל זאת בזמן שהמשטרה מבצעת את פינוי המהגרים עצמו. "הפעילות תמשיך היום במטרה לפנות את המחנה מאוהלים, ותוך כדי מניעת שריפות", אמר גורם ממשלתי לתחנת רדיו צרפתית. 

מהגרים מפונים מ"הג'ונגל" היום. צילום: רויטרס
"הג'ונגל" בצרפת. אנגליה תקלוט רק כמות קטנה של מהגרים ילדים. צילום: רויטרס


המבצע לפינוי המחנה, בו שהו למעלה מ-6,000 אנשים, החל לאחר לחץ ממושך של מפלגות ימין בצרפת. המהגרים יפוזרו ברחבי צרפת במקום להיות מרוכזים במקום אחד. המהגרים מחאו נגד כך ודרשו להיקלט בצורה מסודרת באירופה, בפרט באנגליה – שהייתה יעדם של רוב המהגרים ששוהים במקום. אנגליה סירבה לקבל את רובם, מלבד כמות מסוימת של ילדים.  

כאשר הפינוי התרחש רבים מן המהגרים הבוגרים הגברים סירבו לקבל את הידיעה על כך שהחלום שלהם להגיע לאנגליה לא צלח. חאמיד, בן 30 מאפגניסטן, הוא אחד מהגברים שהחלו לשרוף אוהלים. "לא אכפת לי מה יקרה בעתיד, שרפנו את המחנות כי אנחנו לא רוצים להישאר בצרפת", חאמיד הוסיף, "אנחנו רוצים להגיע לאנגליה ולאנגליה בלבד, לא משנה לנו אם ישלחו אותנו לכלא".