"לא אנטוש את עמדתי כל עוד אני חי", זו לשונה של כתובת הגרפיטי הגדולה, הכתובה באותיות קידוש לבנה בשפה הכורדית, על מבנה המוחזק בידי כוחות הקואליציה סמוך לחזית בקרב על העיר מוסול שבצפון עיראק. דומה שלכל הגברים פה יש משפחות שממתינות להם בבית. באחד החדרים יושב אב לחמישה, בחדר אחר אב לשלושה. זה צבא של אבות. הם משרתים 15 יום בחזית ושבים הביתה ל-15 יום ולאחר מכן חוזרים שוב לחזית.



רבים מהם איבדו קרובי משפחה במסעות הרצחניים של שליט עיראק לשעבר, סדאם חוסיין. אלפי כפרים כורדיים נהרסו ומאות אלפים נרצחו, הם יודעים מה זה להיאבק, והיום הם נאבקים על המולדת, לצד הצבא העיראקי, נגד דאעש. הניצחון על דאעש חשוב לכולם, אבל הזכויות של הכורדים לעצמאות חשובות להם יותר, והם ידרשו שליטה על אותן ערים שהיו במחלוקת פעם בינם לבין השלטון המרכזי.



לוחמי דאעש במוסול. צילום: רויטרס
לוחמי דאעש במוסול. צילום: רויטרס



אתמול דווח כי בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" נהרג בחילופי אש עם כוחות הביטחון העיראקיים מדרום לעיר מוסול. איימן אל-מוסולי, המכונה "רמבו של דאעש" בשל גובהו הרב וגופו החסון, נהרג באזור א־שורא בעימות עם כוחות הביטחון.



גנרל ג'וזף ווטל, מפקד פיקוד המרכז של הצבא האמריקאי, אמר כי עד כה נהרגו 800-900 מחבלים של דאעש במבצע לשחרור העיר מוסול. על פי הערכות האמריקאים, במוסול נמצאים 3,500-5,000 לוחמי "המדינה האסלאמית", ובפאתי העיר התפרסו עוד כ־2,000. "קשה לדעת מהם המספרים המדויקים, כי הג'יהאדיסטים בתנועה מתמדת", הדגיש ווטל.



בינתיים דאעש ממשיך להתמגן בתוך העיר מוסול, ומוציא להורג תושבים שנחשדים בעיניו כמשתפי פעולה עם "הפולשים".