עיתונאית יהודייה אמריקאית נוספת טוענת כי הותקפה מינית ע"י איש תקשורת בכיר מישראל. פחות מיממה לאחר סיפורה של העיתונאית דניאל ברין והעיתונאי ארי שביט, אשת התקשורת אביטל צ'יזיק טוענת כי עברה אירוע דומה ע"י עיתונאי בכיר אחר. צ'יזיק, הכותבת טור בעיתון "הארץ" באנגלית, צייצה על כך הלילה (שישי) בחשבון הטוויטר שלה, וכתבה: "סיפור דומה קרה לי לפני כמה שנים עם עיתונאי ישראלי בכיר אחר", אך היא לא סיפרה פרטים נוספים על זהותו או על שאירע.



צ'יזיק אף התייחסה בציוץ קודם לטענות על ארי שביט, וכתבה: "שביט אמר - 'לא הבנתי שזו הטרדה מינית', אני מבינה שהמילה 'לא', לא הייתה ברורה לו מספיק". 







דניאל ברין. צילום מסך טוויטר




כזכור, ברין טענה בטור אישי ונוקב באתר Jewish Journal כי לפני שנים היא הותקפה ע"י עיתונאי במהלך פגישה בארצות הברית. לדבריה, היא ביקשה לנהל ראיון עם העיתונאי, שכתב ספר שמשך אליו תשומת לב מהקהילה היהודית. "הסכמתי להיפגש איתו במלון שלו בעשר בלילה, הוא הגיע לארצות הברית ל-48 שעות בלבד ובמהלך היום, לוח הזמנים שלו היה תפוס לגמרי. האמנתי לו... אבל כמעט מיד לאחר שהגעתי ושמתי את מכשיר ההקלטה על השולחן, הוא עצר את הראיון ואמר 'קודם כל, אני רוצה להכיר אותך טוב יותר'”.



בהמשך סיפרה ברין כי בשלב מסוים בשיחתם, העיתונאי, גבר נשוי ואב לילדים, רכן לעברה ותפס אותה כמו "חיית משק" ומשך אותה אליו: "סובבתי את ראשי שמאלה והורדתי את פני למטה כדי להימנע מפיו. אני לא מבינה, אמרתי לו. אתמול, מול כולם, דיברת בכזו אהבה על אשתך". לדבריה, הוא ענה לה: "יש בינינו הבנה, ומאוחר יותר אף הציע לה לעלות לחדרו. 



בטור שכתבה, תיארה העיתונאית כיצד סירבה להצעתו והצליחה לעזוב את המלון, לא לפני שאותו עיתונאי בכיר לדבריה, ביקש ממנה חיבוק: "אחסוך מהקוראים את התיאור של אותו חיבוק, אבל בואו נאמר שהוא היה נחוש בדעתו... הוא התעקש ללוות אותי למכוניתי. האירוניה הייתה מדהימה: ללכת לבד, בלילה, למכונית שלי היה בטוח יותר עבורי מאשר ללכת לשם עם המלווה הזה". את סופו של אותו אירוע קשה לטענתה, סיכמה ברין במילים הבאות: "בסיכומו של דבר, אני מחשיבה עצמי כבת מזל מכיוון שלמרות שהותקפתי מינית, לא נאנסתי. נשים רבות אחרות לא מצליחות לצאת מסיטואציה דומה עדיין שלמות". 



"פירשתי לא נכון את הסיטואציה", ארי שביט. צילום: הדס פרוש , פלאש 90




שביט התנצל: "פירשתי לא נכון את הסיטואציה"


מספר שעות לאחר פרסום טורה של ברין, אותו עיתונאי - ארי שביט - הזדהה בשמו וביקש להגיב לטענות. שביט התנצל ואמר בהודעה שפורסמה באתר "הארץ" כי "פירש את הסיטואציה לא נכון". בהודעה שמסר שביט כתב: "לפני יותר משנתיים וחצי, בפברואר 2014, פגשתי את גברת דניאל ברין לשיחה בלוס אנג'לס. היום אני מבין, בצער, שפירשתי באופן שגוי לחלוטין את האינטראקציה בינינו באותה פגישה. עד שקראתי השבוע את המאמר אותו פרסמה, חשתי שהיה לנו מפגש ידידותי שכלל, בין היתר, גם יסודות של חיזור. לרגע לא חשבתי שמדובר בהטרדה מינית. אבל את מה שאני ראיתי כחיזור, ברין ראתה כהתנהגות לא הולמת ואף מטרידה מצדי".



"כמי שמכבד כל אשה וכל אדם, וכמי שסולד מהטרדות מיניות, אני מתנצל מעומק לבי על אי-הבנה זו. לא התכוונתי לעשות דבר שאינו מקובל על גברת ברין ובוודאי שלא הייתה לי כל כוונה לגרום לה לתחושת אי נוחות או לפגוע ברגשותיה", הוסיף שביט.