תמונות לוויין שצולמו ביום שני שעבר, והתפרסמו היום (שבת), הצביעו על כי דאעש נערך ללחימה קשה עם כניסת כוחות צבא עיראק למוסול עצמה. על פי התצלומים, ארגון המדינה הציב חומות הגנה שנועדו לבלום את התקדמות הכוחות העיראקיים, חפר שוחות שיחסמו את הכוחות, וכן פינה שטחים פתוחים ובניינים מסביב לנמל התעופה, כדי שיהיה קל להם לפגוע בכוחות העיראקיים. ארגון סטרטפור, שפרסם את התצלומים, קבע כי החומות יכשילו בצורה משמעותית את הכוחות העיראקיים, שינסו להגיע למרכז העיר. 

גם בשבת נמשכו הקרבות בין הכוחות המיוחדים של צבא עיראק לבין לוחמי דאעש במזרח העיר. צבא עיראק השלים את פינוי המבנים בשכונות שנכבשו על ידו ביום שישי. רוב הקרבות התרכזו בשכונת המגורים אל-בקר. עד כה הצליחו הכוחות המיוחדים לשחרר שש שכונות ולהעמיק את אחיזתם במזרח העיר. 

 
כוחות עיראקיים בתוך מוסול. לפחות 30 חיילים נהרגו. צילום: רויטרס
קצין ביחידות המיוחדות, מונתזר סאלם, אמר כי הכוחות התקדמות לשכונת כראמה במזרח העיר, אך נתקלו בהתנגדות עזה של לוחמי דאעש. כתב רשת אל-ג'זירה בעיראק דיווח, כי לפחות 30 חיילים נהרגו ועוד 50 נפצעו בקרבות במזרח העיר ודרומה. מקורות צבאיים ציינו, כי בנוסף נהרגו שבעה אזרחים, בהם נשים וילדים, במתקפה אווירית על שני בתים סמוכים בציר הצפוני של העיר מוסול. הכתב הדגיש, כי גם במזרח העיר נמשכים הקרבות בין הכוחות העיראקיים לארגון המדינה, כולל ירי ארטילרי. לדבריו, אזרחים רבים נצורים בבתיהם במצב הומניטרי הולך ומחמיר בארבעת הימים האחרונים. ב-24 השעות האחרונות נמלטו 3,000 בני אדם מהעיר מוסול.

בתוך כך, על רקע המתיחות העולה בין בגדאד לטורקיה, ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, הודיע במפגש עם השייח'ים במחוז תלעפר, כי צבא עיראק הוא שישחרר את המחוז מידי ארגון המדינה האסלמאית, דאעש, ולא המיליציה השיעית המכונה "אל-חאשד א-שאעבי". בכך רצה עבאדי למנוע עימות אפשרי עם טורקיה, שדאגה למרחץ דמים במחוז בעל הרוב הסוני-טורקמני על ידי השיעים. עם זה, הזהיר אל-עבאדי את טורקיה שאם תעז לתקוף בארצו, "היא תשלם מחיר", והדגיש כי צבא עיראק מסוגל להדוף כל מתקפה טורקית.

ראש ממשלת עיראק, חיידר אל עבאדי. "לפחות לא חזרתי בשלטון דרך הסקייפ". צילום: רויטרס

המתיחות עם אנקרה עלתה לטונים גבוהים באחרונה, לאחר שעיראק דחתה את הבקשה הטורקית להצטרף ללחימה לשחרור מוסול מידי דאעש. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, אמר כי אל-עבאדי אינו ברמתו, והאחרון השיב לו, כי "לא חזרתי לשלטון באמצעות הסקייפ". גם ראש ממשלת טורקיה, בינאלי ילדרים, תקף את אל-עבאדי, והשיב לו: "אם הצבא שלך חזק, אז מדוע מסרתם את המחוזות העיראקיים לדאעש".

פרשנים סבורים, כי הודעתו זו של ראש הממשלה העיראקי, תביא להורדת מפלס המתיחות בין שתי המדינות השכנות.