החלטתו של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, למנות את מנכ"ל הקמפיין שלו, סטיבן באנון, לתפקיד היועץ הבכיר שלו בבית הלבן עוררה תגובות נזעמות מצד ארגונים יהודיים ומצד בכירים דמוקרטים לנוכח העמדות האנטישמיות שעמן מזוהה באנון. באנון, לשעבר בנקאי בגולדמן זאקס ומפיק בהוליווד, הקים את אתר החדשות השמרני "ברייברט" שהפך לשופר של "האלט-רייט", פעילי הימין הקיצוני שבין השאר מתנגדים להגירה, תומכים בעליונות הגזע הלבן, מחזיקים בעמדות אנטישמיות והומופוביות ומשתמשים ברשתות החברתיות על מנת לקדם את האידיאולוגיה שלהם. רעייתו לשעבר של באנון, שהאשימה אותו כי הוא תקף אותה פיזית, טענה בעבר כי הוא אמר לה שהוא לא רוצה שבנותיו "ילכו לבית ספר עם יהודים".



מאז אוגוסט האחרון שימש באנון מנכ"ל הקמפיין של טראמפ ונחשב לאחד האישים שסייעו למועמד הרפובליקני להשיג את הניצחון המפתיע. הוא מקורב מאד לנשיא הנבחר ואמש נודע כי הוא ימונה ליועץ בכיר בבית הלבן, בעוד יו"ר הוועידה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית, ריינס פרייבוס, ישמש ראש הסגל.



החלטתו של טראמפ לאפשר לבאנון דריסת רגל במעון הנשיאותי עוררה תגובות נזעמות. מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, הבהיר כי "זה יום עצוב כאשר אדם שניהל אתר מרכזי של האלט-רייט - קבוצה תלושה של לאומנים לבנים, אנטישמים וגזענים - ממונה בתור איש צוות בכיר ב'ביתו של העם'". "אנחנו קוראים לנשיא הנבחר טראמפ למנות אמריקאים שמחויבים לרווחת כל תושבי ארצנו ואשר מהווים דוגמה לערכי הפלורליזם והסובלנות שהופכים את המדינה שלנו לגדולה", אמר.



גם המנהיג היוצא של המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, המשיך במתקפה חזיתית נגד הנשיא הנבחר. "קל לראות למה הקו קלוקס קלן רואים את טראמפ כגיבור שלהם כאשר טראמפ ממנה אחד ממקדמי העמדות של עליונות הגזע הלבן בתור עוזרו הבכיר", אמר סגן ראש הסגל של ריד, אדם ג'נטלסון. מנהל התקשורת של הנשיא הנבחר, ג'ייסון מילר, אמר בתגובה כי "מאכזב שהקריירה של ריד הגיעה לייבוב מחריש אוזניים בעת שהוא ממשיך לקדם שקרים מוחלטים כדי לשלול את הרצון של העם האמריקאי".



חבר הקונגרס, אדם שיף, אמר כי "בחירתו של סטיב באנון לתפקיד בכיר בבית הלבן לא מפתיעה, אלא מדאיגה. עמדות האלט-רייט שלו, האנטישמיות ושנאת הנשים שלו לא שייכות לבית הלבן". "האם רפובליקני כלשהו גינה את המינוי של אנטישמי לצוות הבכיר של הבית הלבן? כמה התקשרו לברך אותו?", תהה יועץ התקשורת לשעבר של אובמה, דן פייפר. "כמה השפעה יש לו זה פחות רלוונטי מאשר לאומן לבן שעובד בבית הלבן".