פיצה, דובת הקוטב "העצובה בעולם", שעוררה תגובות קשות אחרי שתועדה מוחזקת בתוך אקווריום בקניון בדרום סין, הוחזרה לפארק הימי שבו נולדה, אולם מנהלי הקניון הבהירו כי מדובר במעבר זמני לצורך שיפוצים.

הדובה בת ה־3 עמדה בשבועות האחרונים במרכז סערה, כאשר ארגוני זכויות בעלי חיים, סיניים ובינלאומיים, דרשו לסגור את אקווריום הזכוכית שבו הוחזקה פיצה בקניון בגוונגז'ו אחרי שצולמה בראש שפוף ומחליקה על הרצפה. יותר ממיליון בני אדם חתמו על עצומה בעד שחרור הדובה מהתנאים הקשים. 
מנהלי הקניון דיווחו אתמול כי הדובה הועברה חזרה לפארק הימי בעיר טיאנג'ין, שבו היא נולדה והוריה עדיין שם, אולם הדגישו כי מדובר במהלך זמני שנועד לאפשר שיפוצים באקווריום גרנדוויו שבו היא הוחזקה. הם סיפרו כי אפילו נערכה לכבודה מסיבת פרידה ביום ראשון. "פרידה היא תמיד עצובה, אבל יהיה לך בית נוח לחזור אליו", נמסר מהנהלת הקניון בפוסט ברשת החברתית הסינית ווייבו.

הדובה פיצה. תנאי מחייה קשים ביותר. צילום: הדיילי מייל

הפעילים שיבחו את ההחלטה, אולם הבהירו כי הם נחושים למנוע את חידוש הפעילות של האקווריום. "זו ההחלטה הנכונה עבור פיצה, אבל זה לא הסוף. זמני זה לא מספיק", אמר קין שיאהונה, מנהל התאחדות קפיטל לרווחת החיות, "הקניון היה צריך לפעול בשל הלחץ האדיר מצד הפעילים, אבל אני חושש שבריאותה הלקויה של פיצה היא חלק מהסיבה", הוסיף פיטר לי מארגון Humane Society International.