אישור לחששות: דוח חדש שמתפרסם כעת טוען כי מערכת הבחירות לנשיאות בארצות הברית הביאה לעלייה במספר התקריות האנטישמיות במדינה. הדוח, שנכתב על ידי "המרכז לקיצוניות" בליגה נגד השמצה, הארגון המשמעותי ביותר למלחמה באנטישמיות בארה"ב, מצביע על גידול בכמות גילויי האיבה ליהודים בחודשים האחרונים, לצד עלייה כללית במספר תקריות השנאה על רקע גזעני באמריקה. 

"זה עצוב שהטון המתמשך של מערכת הבחירות תורגם למצב שהפך בשל ונוח לגילויי שנאה בכל רחבי המדינה, ביניהם ביטויים אנטישמיים וגזעניים מעבר לדמיון", נאמר בהודעה שפורסמה השבוע מטעם מנכ"ל הליגה יונתן גרינבלט. "אסור לנו להניח לתופעה המטרידה הזאת לאפיין את החברה שלנו".
מנהל "המרכז לקיצוניות", אורן סגל, אמר: "גורמים קיצוניים ואוהדיהם באינטרנט, כולל אלה הנמנים עם התנועה הרדיקלית 'אלט רייט', נסחפים ומעודדים, בדעה שהשקפותיהם האנטישמיות והגזעניות הפכו למיינסטרם".

דונלד טראמפ. "האנטישמים חושבים בעקבות הניצחון שהם הפכו למיינסטרים". צילום: רויטרס

 

במקביל להודעת הליגה, ה-FBI פרסם שלשום נתונים לפיהם בשנת 2015 נרשם גידול בשיעור של 67 אחוזים בפשעי איבה נגד מוסלמים בארה"ב - מ-154 מקרים ב-2014 ל-257 ב-2015 . בשנה שעברה, אירעו בארה"ב 1,745 תקריות גזעניות נגד שחורים.
ארגון ידוע לזכויות אדם הפועל בדרום ארה"ב טוען כי מאז יום הבחירות נתקבלו למעלה מ-200 תלונות על פשעי איבה, הצקות והפחדות על רקע גזעני שבוצעו ברחבי ארה"ב. לדברי הארגון, מי שהיו מעורבים בפשעי האיבה אמרו כי הושפעו מהרטוריקה של דונלד טראמפ. 
 
הקונגרס היהודי העולמי הודיע על השקת מערכת התרעות חדשנית שתעניק לקהילות היהודיות באירופה ובמדינות אחרות לצורך דווח מידי על מקרי חירום. לפי הודעת הקונגרס, האפליקציה החדשנית שתוענק חינם לקהילות תאפשר לקהילות יהודיות ברחבי העולם "לתקשר באופן מידי ויעיל במקרי חירום כמו פיגועי טרור או תקריות אנטישמיות". 
נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר אמר ש"הארגון מחויב להבטיח את ביטחונם של יהודים בכל העולם. לא ננוח עד שהקהילות יהיו מצוידות ומוכנות להגן על עצמן".