מקורות ביטחוניים עיראקיים מסרו היום (שלישי) כי בפיגוע התאבדות של ארגון "המדינה האסלאמית" ובחילופי אש במזרח מוסול עם צבא עיראק נהרגו לפחות 30 חיילים עיראקים. זאת בצל המשך ההפצצות של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב נגד דאע"ש. כתב אל-ג'זירה בארביל דיווח כי העימותים בציר המזרחי של מוסול נמשכים זה היום השלישי ברציפות, במיוחד בשכונת אל-קאדסיה השנייה.



עד כה לא הוכרעו הקרבות בין לוחמי "המדינה האסלאמית" לבין כוחות הביטחון העיראקיים. עימותים נוספים מתרחשים על הגבול הצפון-מזרחי של העיר, בתל א-נמרוד, אזור שצבא עיראק שחרר ביום ראשון האחרון.



כוח של צבא עיראק בדרום מוסול. צילום: רויטרס
כוח של צבא עיראק בדרום מוסול. צילום: רויטרס



סוכנות הידיעות של ארגון המדינה האסלאמית "אעמאק" טענה כי למעלה מ-25 חיילים עיראקים נהרגו בקרבות באזור תל א-נמרוד. במקביל, הודיע הארגון אל-חאשד א-שאעבי, מיליציה המאגדת ארגונים שיעיים, כי הוא ממשיך להתקדם באזור תל אעפר, ממערב למוסול, משני צירים מקבילים.



1,500 אנשי דאעש נהרגו ו-250 נשבו


מפקד כוחות נינווה, גנרל נאג'ם א־ג'בורי, אמר כי הכוחות העיראקיים מתקדמים במקביל בכל הצירים וכי המשטרה העיראקית רחוקה כדי שישה ק"מ מדרום מוסול. לדבריו, הכוחות הרגו 1,500 מאנשי דאע"ש ועצרו 250 נוספים.



משרד ההגנה העיראקי הודיע כי מטוסי הקואליציה ביצעו בשלושת הימים האחרונים למעלה מ-100 גיחות נגד מוצבים של לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" בפאתי מוסול. בהודעה רשמית מטעמו נמסר עוד כי ביומיים האחרונים נהרגו 40 מלוחמי הארגון האסלאמי הקיצוני באזור תלכיף בצפון מוסול. "המתקפות כוונו נגד קווי אספקה וחומות ההגנה של הארגון", נמסר בהודעה.