אחרי ניוט גינגריץ' ורודי ג'וליאני, מועמדת חדשה לתפקיד מזכירת המדינה: על פי דיווח ברשת CNN מהלילה (חמישי), הנשיא הנבחר דונלד טראמפ שוקל למנות את ניקי היילי, מושלת דרום קרוליינה לתפקיד, כך על פי מקור בצוות המעבר של טראמפ. על פי הדיווח, המועמדות של היילי נשקלת גם לתפקידים האחרים בקבינט. 



הנשיא הנבחר, שממשיך במלאכת איוש התפקידים הבכירים בממשל, ייפגש היום עם היילי, כמו גם עם אישים אחרים, בהם עם מזכיר המדינה לשעבר הנרי קיסינג'ר ומושל פלורידה ריק סקוט ועוד. 



היילי, המושלת הראשונה בארצות הברית ממוצא אינדיאני, הרבתה לבקר את טראמפ במהלך מערכת הבחירות. "בזמנים קשים, זה יכול להיות מפתה ללכת אחרי הקריאה של הקולות הזועמים", אמרה היילי על טראמפ לאחר נאום מצב האומה של הנשיא ברק אובמה מוקדם יותר השנה. "אבל אנחנו חייבים לעמוד בפיתוי הזה. כל מי שמוכן לעבוד קשה, לציית לחוקים ולאהוב את המסורות שלנו צריך להרגיש לא מקובל במדינה הזו".



בעקבות הדברים תקף טראמפ את היילי וכינה ואותה "חלשה" בנושא ההגירה.



לפני הפריימריז הרפובליקניים בדרום קרוליינה אמרה היילי כי טראמפ הוא כל מה שמושל לא רוצה בנשיא ארצות הברית והביעה תמיכה בסנאטור מרקו רוביו. בחודש שעבר היא הפכה את העמדתה הצורה חלקית ואמרה כי תצביע לטראמפ, אך הבהירה שהיא לא "אוהדת שלו".