הקרבות בין צבא עיראק לאנשי דאעש על העיר מוסול נמשכים והזוועות רק הולכות ומתעצמות: ארגון המדינה האסלאמית הרג לפני שלושה שבועות יותר מ-300 אנשי משטרה עיראקיים לשעבר וקבר אותם בקבר אחים ליד העיר חמאם אל עליל, דרומית לבירת דאעש בעיראק, כך מסר היום (חמישי) ארגון Human Rights" Watch". כתב של סוכנות הידיעות רויטרס שסייר במקום שמע מהתושבים כי ההרוגים נורו או שראשם נערף.

צבא עיראק מתקדם לעבר מוסול
על פי הדיווח, השוטרים הופרדו מקבוצה גדולה יותר של כ-2000 בני אדם, תושבי הכפרים באזור, ואולצו לצעוד לצד לוחמי הארגון כשנסוגו צפונה למוסול ולתל עפאר.

עד ראיה אמר כי ראה את הלוחמים נוסעים בארבע משאיות גדולות שנשאו בין 100 ל-125 בני אדם, שאת חלקם הוא זיהה כשוטרים לשעבר. דקות לאחר מכן, הוא סיפר, שמע יריות מנשק אוטומטי וזעקות מצוקה. בלילה שאחרי, ב-29 באוקטובר, אירעה תקרית דומה, רק עם יותר אנשים.

עד ראיה נוסף, תושב חמאם אל עליל, אמר גם הוא, כי שמע ירי מנשק אוטומטי למשך שבע דקות תמימות.

"זאת עדות נוספת לרצח המוני מזעזע של שוטרים שמבצע דאעש באזור מוסול", אמר ג'ו סטורק, סגן מנהל ארגון "Human Rights Watch" במזרח התיכון, "דאעש צריך להיענש בגין פשעים נגד האנושות". 

"כל היעדים החשובים במערב העיר הושגו"

בתוך כך, צבא עיראק ממשיך בהתקדמות באזור מוסול וטיהור הכפרים מסביב מלוחמי הארגון. 18 אנשי דאעש נהרגו ו-100 נעצרו במהלך הקרבות שנערכו היום באזור חמאם אל עליל, שנכבשה מחדש בשבוע שעבר.

בינתיים, מפקד היחידה נגד טרור של עיראק, עבדול גאני אסאדי, אמר כי "הכוחות הצליחו להשיג את כל היעדים בחשודים במערב העיר, וכי האזורים שנשארו בשליטת דאעש פחות מטירים". לדבריו, ישנם שלושה גשרים בצד המזרחי של מוסול, דרכם יכולים אנשי דאעש להימלט מהקרבות.

בשבוע שעבר נמסר מהקואליציה נגד דאעש, כי 1363 לוחמים נהרגו מאז תחילת המבצע.

הישגים גם לכורדים

במקביל, קואליציית "אל-חאשד א-שעבי", ארגון הגג של הארגונים השיעים, הודיעה כי סילקה מבסיס צבאי ממערב לעיר מוסול את לוחמי דאעש. יוסוף כלאבי, דובר ארגון הגג הנתמך בידי איראן, אמר לטלוויזיה העיראקית הרשמית, כי "הצלחנו לשחרר את שדה התעופה הצבאי תל אעפר", שנכבש על ידי ארגון המדינה ב-2014. מדובר באזור אסטרטגי על הכביש הראשי בין עיראק לסוריה, ומהווה בסיס אספקה עיקרי של ארגון המדינה הלוחם בסוריה ובעיראק.

האדי אל-עאמרי, ראש ארגון "באדר", הארגון הגדול בקואליציה השיעית, אמר כי "שדה התעופה ישמש הבסיס המבצעי לשחרור כל האזור עד לגבול עם סוריה, וגם בתוך סוריה".