שר הפנים הצרפתי, ברנרד קזנב, מסר היום (שני) כי כוחות הביטחון של מדינתו עצרו שבעה בני אדם, בחשד שתכננו לבצע מתקפת טרור חדשה במדינה. לפי הדיווחים, אחד היעדים היה שוק חג המולד הפופולרי בשטרסבורג, וצפויים היו עוד יעדים רבים. במזל, הפיגוע סוכל טרם התבצע, ובעקבות העבודה היסודית של הכוחות המשטרתיים, כל הנוגעים בדבר נעצרו, והמקרה בטיפול. 



קזנב עדכן כי שבעת החשודים, בגילאים 29 עד 37 ממוצא צרפתי (מרוקאי ואפגני), נעצרו בלילה שבין יום שבת לראשון, במבצע משולב של המודיעין הפנימי ושל היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור. שניים מהחשודים נעצרו בשטרסבורג והיתר במרסיי. שני החשודים שנעצרו בשטרסבורג, עוכבו ועדיין נמצאים תחת חקירה צולבת, שמתנהלת תחת אחריותו של משרד התובע של פריז.



כוחות משטרה בצרפת, ארכיון. צילום: רויטרס




השר הצרפתי ציין כי "הפשיטות אפשרו לנו למנוע מתקפת טרור שתוכננה מזה זמן רב על אדמתנו", והוסיף כי "ההתקפה שסוכלה הייתה אמורה להיות פיגוע משולב שנועד לפגוע בכמה יעדים בו זמנית", אולם נמנע מלפרט מה היו המטרות. עם זאת, לפי חלק מהדיווחים, אחד היעדים היה שוק חג המולד בשטרסבורג, שאמור להיפתח בעוד ימים אחדים, ומושך אליו אלפי מבקרים.



חמישה חשודים ראשונים ברשת הטרור המקומית נעצרו כבר ביוני האחרון, ימים ספורים לאחר שנפתחה אליפות אירופה בכדורגל בצרפת, בחשד שתכננו לבצע פיגוע במרסיי. עוד נמסר מטעם גורם ביטחוני כי "מידע אמין הפך את המעצרים להכרחיים", כאשר לפי הדיווחים בתקשורת, החשודים עמדו לקבל משלוח של כלי נשק, או שכבר היה ברשותם תת מקלע לצרוך ביצוע הפיגועים.



לפי קזנב, מאז תחילת השנה הנוכחית, בוצעו 418 מעצרים של חשודים בקשרים לרשתות טרור. "המעצרים האלה מייצגים טרגדיות רבות שנמנעו", אמר.