פידל קסטרו, לשעבר ממנהיג קובה, מת בגיל 90, כך דיווחה הבוקר (שבת) הטלוויזיה הקובנית. בריאותו בשנים אחרונות היתה רופפת מאד וב-2008 ויתר על הנשיאות לטובת אחיו ראול. הוא היה נשיא קובה במשך יותר מ-30 שנה, אולם עוד קודם לכן כיהן כראש ממשלה מ-1959, לאחר ההפיכה שהוביל והפילה את הדיקטטור פולחנסיו בטיסטה. ראול קסטרו, הודיע בטלוויזיה כי  "ב-22:29 המפקד העליון של המהפכה הקובנית, פידל קסטרו רוז, מת. תמיד קדימה, יחי המהפכה". גופתו של פידל קסטרו תישרף, על פי בקשתו.



במהלך שנות כהונתו, היחסים של קובה עם ארצות הברית היו עוינים מאד, ו-וושינגטון ניסתה להדיחו מספר פעמים, לעתים באמצעות התנקשות חייו. היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות הסתיימו ב-1961. מספר חודשים לאחר מכן נערך ניסיון של גולים קובניים שרצו להדיח את קסטרו מהשלטון לפלוש לאי הקריבי במפרץ החזירים. הפלישה היתה בתמיכת ממשלו של הנשיא קנדי, אולם היא נכשלה. 



תשעים מהגולים נהרגו בקרבות והיתר נלקחו בשבי. לאחר שהתברר כי הפלישה נכשלה, הורה קנדי שלא לסייע לגולים, על מנת שלא להעמיק את המעורבות האמריקנית במה שנראה ככישלון מהדהד, ולחסוך בחיי אדם. הלחימה הסתיימה יומיים לאחר שהחלה, ב-19 באפריל 1961.



ב-1962 שוב אירע משבר בין שתי המדינות, כשקובה התירה לברית המועצות להציב טילים בליסטיים על אדמתה, במה שנתפס כאיום ישיר על ארצות הברית. "משבר הטילים בקובה" הפך לאירוע השיא של המלחמה הקרה בין ארה"ב לברית המועצות. צבא ארצות הברית הטיל סגר על קובה וקסטרו דרש מנשיא ברה"מ, ניקיטה חרושצ'וב, לאיים במתקפה גרעינית, אולם הנשיא הסובייטי רצה להימנע מכך ופתח במו"מ עם ממשלו של קנדי, שהסתיים בהוצאת הטילים מקובה. 



ב-2008 העברי פידל קסטרו את הנשיאות לאחיו ראול, שכיהן כסגנו, בגלל בעיות בריאות. באפריל 2011 פרש פידל קסטרו מכל תפקידיו במפלגה הקומוניסטית הקובנית באופן רשמי.



ראול קסטרו הצליח איפה שאחיו נכשל במשך שנים - חידוש היחסים עם ארצות הברית. בדצמבר 2014 הכריזו הנשיאים קסטרו ואובמה סיום נתק בן יותר מ-50 שנה. ובחודש יולי 2015 פתחו שתי המדינות שגרירויות בוושינגטון ובהוואנה