שערוריית פדופיליה בכדורגל האנגלי הבריטי מזעזעת את האי. מאמן כדורגל בשם בארי בנל שהוא פדופיל מוצהר שישב בכלא כבר שלוש פעמים על הטרדות קשות ותקיפות מיניות של קטינים הודה שניצל את היותו מאמן כדורגל בנוער כדי לפגוע בנערים. הפרשה התפוצצה בשבוע האחרון לאחר שארבעה שחקנים הודו שחוו הטרדות מיניות הוטרדו על ידו ועל ידי אנשים אחרים.



שחקן העבר של מנצ'סטר סיטי, דיוויד ווייט, שרשם הופעה בנבחרת אנגליה ושיחק 286 משחקים בסיטי וגם בלידס ושפילד יונייטד חשף הוטרד על ידי בנל כילד.  וכמוהו גם שחקני העבר אנדי וודוורד וסטיב אלכסנדר. שחקן נוסף בשם פול סטיוארט גילה שהוטרד על ידי אחרים. הדבר קרה כבר בשנות ה-70 וה-80 כשהשחקנים האלה היו ילדים.



וויט כתב בספר האוטוביוגרפיה שלו כי כי "מאמן כדורגל בעבר בשם בארי בנל הטריד אותי מינית כשהייתי כדורגלן נוער בקבוצה במנצ'סטר. במשך עשרים שנה הסתרתי את האמת מהמשפחה שלי. כשהייתי שחקן פעיל הצלחתי לחיות עם הנזקים שנגרמו לי, אבל כעת כשהחלטתי לפרסם ספר על חיי הבנתי שאני לא יכול להתעלם מזה יותר". ווייט אמר שהוא מצדיע לשחקנים שהחליטו לא לשתוק ולחשוף את מה שעוללו להם מאמני כדורגל כשהיו ילדים. בנל ביצע כנראה עשרות עבירות ותקיפות מיניות על ילדים ונערים אחרי שעבד כסקאוט ואחראי עם קבוצות נוער בכרו, סטוק ומנצ'סטר סיטי. הוא הודה ב-23 עבירות מין שביצע בשישה שחקנים בשנות השמונים והתשעים נגד שחקנים בגיל 9 עד 15. 



מנצ'סטר סיטי שעבדה עם אותו בנל החליטה לפתוח בחקירה בנושא הטרדות המיניות שביצע וההתאחדות האנגלית פתחה קו חם מיוחד לכאלה שהוטרדו כשהיו כדורגלנים. בשעתיים הראשונות לפעילותו התקשרו 50 גברים שטענו כי היו קורבנות בעבר להטרדות מיניות של פדופילים בכדורגל. בנוסף לכך ישנם דיווחים גם על תלונה נגד מאמן בניוקאסל, ג'ורג' אורונד, בפרשה שהייתה ב-2002.



בתגובה לפרסומים, שחקן העבר רובי סאבאג' טען בראיון ל"מירור" שהוא חושש שמאות שחקנים הוטרדו בילדותם על ידי פדופילים ברחבי אנגליה. סאבאג' קרא לחקירה מקיפה בכדורגל האנגלי וגילה שגם הוא התגלה בגיל 11 על ידי אותו מאמן בארי בנל אך "למזלי אותי הוא לא הטריד". ווין רוני קרא לשחקנים לא להתבייש ולחשוף את מה עברו ואמר: "זה כואב שיש שחקנים שעברו טראומות בעודם מנסים לשחק את הכדורגל שאנחנו אוהבים". ב"דיילי מייל" דווח כי "אלפי שחקנים הותקפו בכל רחבי המדינה". המשטרה הבריטית הקימה ארבע צוותי חקירה.



ה"מירור" גילה שהיו עוד שתי קבוצות בהן הטרידו פדופילים ששימשו כמאמני נוער שחקנים צעירים בלי קשר לאותו בנל. כוכב איפסוויץ' בעבר וכיום מנחה התוכנית הפופולארית "טוק ספורט", אלן ברזיל, גילה לעיתון "הסאן" שגם הוא היה מהקורבנות כשהיה נער בסלטיק. לדבריו היה לו בוס פדופיל שפגע בו והרס את חלומותיו. לדבריו הוא זיהה אותו בעיר יורק במירוץ סוסים ורצה להכותו, אבל הוא נעלם. "אני נשבעתי להרוג אותו יום אחד". מדובר במאמן נוער בשם ג'יימס טורבט שלדברי ברזיל הטריד אותו מינית כשהיה בסלטיק בגיל 13.