הישג לצבא סוריה: מקורות צבאיים בסוריה מסרו היום (ראשון) כי הצבא הסורי השתלט על שכונת ג׳בל בדרו בחאלב ואף השיג התקדמות בשכונת א-סאח׳ור במזרח העיר. על פי המקורות, צבא סוריה והמיליציות התומכות במשטר אסד השיגו שליטה לאחר קרבות עזים עם חמושים, שאף הסבו להם נזקים גדולים. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א מסרה, כי הצבא תקף בירי אינטנסיבי את ריכוזי החמושים באזור א-ראשדין והעיירה חאן-טומאן בפאתיה המערביים והדרומיים של חאלב. "הרגנו מספר גדול של טרוריסטים מג׳בהאת א-נוסרה והשמדנו רכבים מצוידים בנשק אוטומטי שהיה על גבם", מסר גורם צבאי.



בתוך כך, 1,500 מתושבי השכונות המזרחיות שהיו נצורים בעיר הצליחו לצאת למרכז קליטה. קצין סורי אמר לסוכנות הרשמית, כי רוב האזרחים הם נשים וילדים, שהועברו למרכז קליטה ארעי בשיתוף פעולה עם הנהגת המחוז. אתמול פונו מאות נשים וילדים משכונות בוסתאן אל-קאסר וא-סאלחין בעיר.




דאעש שיגרו טיל הנושא ראש נפץ כימי



בנוסף לכך, צבא טורקיה הודיע כי 22 לוחמים של האופוזיציה הסורית, הנתמכים בידי אנקרה, נפגעו במתקפה כימית שעשה דאעש בצפון סוריה. סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" דיווחה כי ארגון המדינה האסלאמית שיגר טיל הנושא ראש נפץ כימי.



אתמול נמסר כי הכוחות הכורדיים בעיראק מצאו כמה טילים מתוצרת מקומית, הנושאים ראשים כימיים, באזור בעשיקה שמצפון למוסול. בינתיים, משרד החוץ המצרי הכחיש פרסומים בכלי תקשורת ערביים שצבא מצרים מסייע לצבא הסורי, במאבקו במורדים. דובר משרד החוץ המצרי מסר, כי "לדיווחים אין שום אחיזה במציאות". לדבריו, מדובר בדיווחים פרי הדמיון והדגיש כי "קהיר מחויבת להימנע מכל התערבות בעניינים הפנימיים של מדינות אחרות".