ראשי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) נדרשו להגיע לעיראק, במטרה לבחור יורש למנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדדי. הארגון "אל-מרסד" הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, מצטט מקורות יודעי דבר שאמרו כי הנהגת דאעש בעיראק דרשה מההנהגה בא-רקה, בירת הארגון בסוריה, להגיע לעיראק במטרה לבחור יורש למנהיג אבו בכר אל-בגדדי. על פי הדיווח, הנהגת הארגון בעיראק דרשה מכל הבכירים הצבאיים והביטחוניים של הארגון בסוריה, כולל מפקד צבא סוריה הגדולה (א-שאם) ומחוז א-רקה, להגיע כדי לבחור את היורש.

יש לציין, כי הארגון הסורי לזכויות אדם נחשב למקור אמין ובחודשים האחרונים דיווח הארגון על חיסולם של כמה מנהיגים בולטים בדאעש, בהם אבו עומר א-שישאני, אבו אל-היג'א א-תונסי, אבו אוסאמה אל-עראקי וכן כמה מהנהגת הארגון בסוריה. רובם נהרגו במתקפות אוויריות של הקואליציה. לא ברור מה הסיבה לבחירת יורש לאל-בגדדי, ואם הוא כבר חוסל במסגרת מבצע "באים לנינוה" שהחל באוקטובר לשחרור בירת הארגון בעיראק, מוסול, או שמא נובע מהחשש כי המנהיג בסכנת חיים.

"להרוס את ערי הכופרים ולפלוש לטורקיה"

כזכור, לפני חודש קרא מנהיג המדינה האיסלאמית אבו בכר אל-בגדדי לתושבי מוסול להילחם באויבי האל, וקרא ללוחמי ארגון דאעש להרוס את ערי הכופרים ולפלוש לטורקיה. בקלטת השמע בת 31 הדקות שפרסם מוסד "אל-פורקאן" תחת הכותרת "זה מה שהבטיחו לנו אללה ושליחו", שבועיים לאחר שהחל מבצע שחרור מוסול על ידי צבא עיראק, התייחס אל-בגדדי בעיקר למערכה על מוסול. הוא הזהיר את אנשיו מפני נסיגה או בריחה מהמערכה: "המלחמה הכוללת והג'יהאד הגדול שמנהלת מדינת האיסלאם היום, מגבירים בעזרת אללה את אמונתנו החזקה, כי הכל מוקדש לניצחון הגדול", אמר אל-בגדדי בקלטת ראשונה בקולו זה כשנה. "זהו סימן שמבשר על הניצחון הגלוי שאללה הבטיח למאמיניו".

האם אל בגדדי חוסל? המבצע לשחרור מוסול בעיראק. צילום: רויטרס
האם אל בגדדי חוסל? המבצע לשחרור מוסול בעיראק. צילום: רויטרס


אל-בגדדי הוסיף עוד כי "היהודים, הנוצרים, השיעים וכל אומות הכופרים הקצו את כל אמצעי התקשורת שלהם, את כל כספם, כל צבאותיהם וכל הציוד שלהם כדי להילחם נגד המוסלמים ולוחמי הג'יהאד במוסול אחרי שהם ראו בה את אחד מבסיסיו של האיסלאם ומגדלור האיסלאם בצל החליפות".

הוא הזהיר את לוחמיו מפני רפיון בג'יהאד: "חיילי החליפות, אם אתם הצלחתם לעמוד מול המטוסים של ארצות הברית ובני הברית שלה, אז עימדו איתנים", ובמקביל קרא למתאבדים "תהפכו את הלילה של הכופרים ליום. השמידו כליל את בתיהם והפכו את הדם שלהם לנהרות".

מנהיג ארגון המדינה פנה גם לתושבי עיראק הסונים ואמר להם כי השיעים פלשו למדינתם. "הם רוצחים את הגברים והנשים שלכם", אמר והזהיר מפני פלישת השיעים לארצות הסונים.