הם היו כל כך קרובים אל החופש, אבל הוא נלקח מהם רגע לפני ששרדו את התופת. 15 ילדים, שהצליחו לשרוד עד עתה את המלחמה הקשה במוסול. במהלך חולני, החליט הארגון למקד את חלק מהכוחות שלו בירי לעבר ילדים, על מנת להוריד את המורל בקרב תושבי העיר, ולזרוע פחד, כיוון שרצה להבהיר כי אלו עשויים להיות מגינים אנושיים עבורם. הארגון רצח כ-15 ילדים פליטים, בזמן שניסו להגיע למקום מבטחים. כל זאת קרה בזמן שחיילים עיראקיים, שהחלו להתקרב אל אזור מוסול, ניסו ללוות אותם אל נקודה בה לא יספגו ירי.



בתוך כך העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" יצא היום בכתבה גדולה על כך שהארגון מתכנן התקפות חדשות ברחבי אירופה שיכללו בצד התקפות טרור רגילות גם התקפות כימיות. דוח חדש של "יורופול" - משרד המשטרה האירופי - טוען שדאעש משנה את טקטיקת המלחמה שלו באירופה בגלל שהוא מובס בעיראק וסוריה.



בריטניה היא אחד היעדים המועדפים של דאעש, שחבריו ניסו לעשות בה 12 פיגועים בשלוש השנים האחרונות. עם חזרתם של חלק מאנשי הארגון הביתה, הם יגיעו מאומנים הרבה יותר וינסו להחדיר נשק מתוחכם ליבשת. ז'יל דה קרקובה, מומחה טרור באיחוד האירופי, טוען שהחשש מפיגועי דאעש יימשך במשך שנים: "האנשים האלה מאומנים להשתמש בחומרי נפץ וכלי נשק ושטופים באידיאולוגיה ג'יהאדיסטית. חייבים למצוא להם מענה אפקטיבי לטווח ארוך", אמר.



הרשויות באירופה חוששות בעיקר מאנשי דאעש שיפעלו לבד בשיטת ה"זאב הבודד", ואי אפשר יהיה לאתר אותם מראש, בניגוד לפיגועי פריז בנובמבר 2015 שהיו מתוכננים. הפרופיל של מפגעים אלה הם צעירים שחשים שהופלו לרעה בחברה, הושפלו ובודדו. אחדים מהם אפילו נוצרים שהמירו את דתם. לפי דוח אחר, דאעש עשוי לנצל את המהגרים הסורים באירופה ולהפנות חלק מהם נגד השלטונות המקומיים.



אבו מוחמד אל-עדנני האחראי על התעמולה בדאעש, שנהרג על ידי מזל"ט באוגוסט קרא לפני כן לאנשי דאעש ברחבי אירופה: "תגרמו לפחד וחשש בקרב כל האוכלוסיה, כדי ששכן יחשוש מחברו ובכך תייצרו תוהו ובוהו בחברה שלהם. רק טרור כזה יום ולילה יביא לנו הישגים". "יורופול" כתב, כי כל המדינות שתומכות בהתקפות של הקואליציה של ארה"ב בעיראק וסוריה על הכוונת.



בעיה נוספת היא לוב, שעשויה להיות מדינת מקפצה שנייה עבור דאעש להתקפות באירופה. למדינה זורמים לוחמים ונשק בלי סוף שיוכלו להשתמש בהם להתקפות באירופה. הדוח גם מדבר על כך שכוחות אל קעידה ו"ג'בעת אל נוסרה" ינסו את המצב לפעול. "יורופול" מתכוון בשבועות הקרובים להגביר את המעצרים ברחבי אירופה כדי למנוע ממפגעים פוטנציאלים לפעול, אבל מצב אחד ברור: לא משנה מה יהיה מצבו של דאעש בעיראק וסוריה, הם יעתיקו את הפעילות שלהם לאירופה, שם שקט יחסית כרגע.