החקירה בעיצומה: הפיגוע שאירע אמש ליד אצטדיון הכדורגל באיסטנבול ככל הנראה בוצע על ידי המחתרת הכורדית, כך טוען הבוקר (ראשון) סגן ראש ממשלת טורקיה, נומאן קורטולמוס. בפיגוע נהרגו 38 בני אדם, מהם 30 שוטרים, ו-155 נפצעו. 14 מאושפזים בטיפול נמרץ. "החצים מצביעים לכיוון מפלגת הפועלים הכורדית (PKK). ברור שזהו אירוע מתוכנן. תהיה הודעה ברגע שהחקירה תסתיים, אבל אי אפשר לומר כעת שום דבר בביטחון", אמר סגן ראש הממשלה. אתמול אמר שר הפנים במדינה, סולימאן סוילו סייד, כי 10 בני אדם נעצרו בחשד למעורבות לפיגועים. 

בעקבות הפיגוע ביטל הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן את ביקורו המתוכנן בקזחסטן, והורה לראש הממשלה בינאלי ילידרים להוריד את הדגלים במוסדות המדינה לחצי התורן, כאות אבל. בנוסף, הוכרז על יום אבל לאומי.

למקום הפיגוע הגיעו עשרות אזרחים, וגינו את הפיגועים הקשים, כשהם מניפים את דגל טורקיה. סיפורו של הצעיר בירכאי אכבאש (21), סטודנט לרפואה באוניברסיטת באשקאנט, גרם לצער בקרב רבים במדינה. אכבאש היה בזמן הלא נכון ובמקום הלא נכון. ביום שישי הוא הגיע לביקור קצר באיסטנבול כדי לבלות עם חבריו. הוא נפגע באורח אנוש בפיגוע, כאשר רכב שבו נסע יחד עם חבריו עבר ליד מגרש הכדורגל, בדיוק ברגע הפיצוץ. הוא פונה לבית החולים שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. חבריו מיהרו לפרסם תמונות שלו מהטיול המשותף ברשתות החברתיות, לאחר שהקשר עימו נותק – ורק מאוחר יותר קיבלו את הבשורה המרה על מותו.

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון גינה את הפיגוע באיסטנבול, וכינה אותו "מעשה טרור". הוא הביע תקווה שהפושעים ייעצרו ויועמדו לדין. גם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, גינה את הפיגוע וכינה אותו "מעשי טרור מזעזעים". מנהיגים מערביים נוספים, כולל שר החוץ הבריטי ושגרירות ארה"ב באנקרה, שיגרו הודעות גינוי והשתתפות בצער. גרמניה גינתה את הפיגוע, וקראה לאזרחיה להימנע מלהגיע לטורקיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין בפתח ישיבת הממשלה את הגעתו של השגריר הטורקי לארץ, והדגיש כי "ישראל מגנה את הפיגועים הקשים בטורקיה ומצפה מאנקרה לעשות את אותו הדבר כאשר יש פיגוע בישראל". לדבריו, "המאבק בטרור צריך להיות הדדי בסיכולו ובגינויו". נתניהו הדגיש, כי "ישראל מצפה זאת מכל המדינות שהיא עומדת עימן בקשר".

דובר הממשלה הטורקית התייחס להודעות הגינוי ממנהיגי העולם. בשיחה עם "סי-אן-אן-טורק" אמר, כי "על המדינות שמגנות את הפיגועים, להביע הזדהות עם טוריקה במלחמתה נגד הטרור".




בתקופה האחרונה נרשמת מתיחות בטורקיה. לפני כחודש אירע פיצוץ במרכז דיארבקיר, העיר הגדולה ביותר באזור הכורדי בדרום מזרח טורקיה. באירוע התפוצצה מכונית תופת סמוך לתחנת משטרה, נהרגו שמונה בני אדם ונפצעו למעלה ממאה נוספים, וככל הנראה עומדים מאחוריו גורמים כורדיים.

גם באיסטנבול כבר נרשמו אירועים אלימים. בפיגוע התאבדות באיסטנבול, מאחוריו עמד איש דאעש, נרצחו שלושה ישראלים ועשרה נוספים נפצעו. ביוני פוצצו עצמם מחבלים של המדינה האסלאמית בנמל התעופה באיסטנבול והרגו יותר מ-40 אנשים.