האם הפעם זה יקרה? "ההעברה של השגרירות האמריקאית לירושלים נמצאת בעדיפות גבוהה עבור טראמפ", אמרה היום (שני) בתכנית רדיו קליאן קונוויי, יועצת בכירה לנשיא הנבחר ומי שניהלה את הקמפיין שלו לנשיאות. "הוא הבהיר את זה במהלך קמפיין הבחירות שלו, ולאחר שנבחר שמעתי אותו חוזר על זה מספר פעמים באופן פרטי, אם לא באופן ציבורי". לדבריה, "זה משהו שחברינו בישראל יעריכו. זה משהו שהרבה יהודים אמריקאים הביעו את תמיכתם בו. זה צעד גדול. יהיה קל לבצע אותו בהתחשב בכמות הפעמים שטראמפ דיבר על זה בעימותים".



מועמדים אחרים לבית הלבן בהם ביל קלינטון וג'ורג' וו.בוש התכחשו לאחר שנבחרו להצהרות להעביר את השגרירות בתל אביב לעיר הבירה של ישראל. יש לציין כי האו"ם לא מכיר בירושלים כבירת ישראל וכי רוב הארצות מיקמו את השגרירויות שלהם בתל אביב.



טראמפ עצמו הבטיח לראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם בניו יורק טרם בחירתו לנשיא ארה"ב. באותה פגישה אף הבטיח כי יכיר בירושלים כבירתה הנצחית והבלתי מחולקת של ישראל. עוד צוטט אומר כי "כדי שיגיע שלום, הפלסטינים צריכים להפסיק את הטרור ולהכיר בישראל כמדינה יהודית". באותה פגישה שוחחו שני האישים על היחסים בין שתי המדינות ועל הסיוע הצבאי. טראמפ הסכים כי הסיוע הביטחוני ושיתוף הפעולה נושא הגנה מטילים הם השקעה מצוינת לאמריקה. לדבריו, תחת נשיאותו, ייהנו שתי המדינות משיתוף פעולה אסטרטגי, טכנולוגי, צבאי ומודיעיני יוצאים מן הכלל.



בעצרת תמיכה בטראמפ שהתקיימה בישראל טרם בחירתו לנשיאות, אמר יועץ רשמי שלו כי "ממשל טראמפ יפטר גורמים במשרד החוץ אם הם יתנגדו להעברת שגרירות ארצות הברית בישראל לירושלים".