שתי תאונות קשות, בהן היו מעורבים ישראלים, אירעו היום (חמישי) תוך פחות מיממה בדרום אפריקה. יצחק קצין (61) מאריאל, נהרג בעת שריחף על מצנח רחיפה. לפנות בוקר נפצעה משי יהודאי (18) ממושב בקוע באזור ירושלים, באורח קשה בתאונת דרכים. על פי הפרטים שהגיעו למשרד החוץ עולה, כי קצין הגיע ביחד עם קבוצת מטיילים ישראלים לאתר רחיפת מצנחים אשר ממוקם בסמיכות לעיר פרטוריה. מעדויות עולה שהאסון אירע בעת ניסיון הצניחה, כאשר במהלכה קצין נפל ונהרג. למקום חשו צוותי חילוץ והצלה והוא פונה במסוק לבית חולים מקומי, אך שם לא הצליחו להציל את חייו ונקבע מותו.
קצין, שעסק בתחום הנדל"ן בהוד השרון, הותיר אחריו, אישה, שלושה ילדים ונכד, אם ושלושה אחים. בני משפחה וחברים התאספו אמש בבית משפחת קצין באריאל. "המשפחה היא מוותיקות אריאל ומאוד מוכרת. איציק היה אדם מדהים, שתמיד אוהב לעזוב והוא והמשפחה תמיד חיפשו היכן אפשר לסייע", סיפרה מזי סביליה, חברה קרובה של המשפחה – "איציק מאוד אהב מצנחי רחיפה ואהב את החיים. אשתו הייתה אצלי בתל אביב, כששמעה לראשונה על האסון בהודעה של מישהו שהודיע שהוא משתתף בצערה. זו הייתה בהתחלה שמועה, אבל לאחר בירור שערכתי התברר שאכן איציק נהרג ואז הגיעה גם הודעה רשמית של משרד החוץ. אנחנו המומים ומאוד כואבים ומנסים לחזק את המשפחה". 
ראש עיריית אריאל, אליהו שבירו אמר אמש: "יצחק הוא איש יקר שאהבתי וכיבדתי, על יושרו ונכונותו לתרום ולהירתם למען הקהילה. חלקנו תחומי עניין משותפים, כיוון ששנינו חובבים אתגרים ואני נפרד ממנו בעצב רב. אשתו שמחה היא גננת אהובה בעיר ואנו נלווה את המשפחה בשעותיה הקשות".

"אהב מצנחי רחיפה ואהב את החיים" יצחק קצין ז"ל, צילום: פייסבוק
"אהב מצנחי רחיפה ואהב את החיים" יצחק קצין ז"ל, צילום: פייסבוק


טסה להתנדב עם ילדים

בתאונה הקשה השנייה בדרום אפריקה, נפצעה משי יהודאי בעיר קייפטאון, בעת שהלכה לתומה על המדרכה ביחד עם שלושה מידידיה. נהג רכב שככל הנראה איבד שליטה עלה על המדרכה. אחד מהצעירים, אף הוא תייר, נהרג, ויהודאי נפצעה באורח קשה בראשה. היא פונתה בתחילה במצב אנוש לבית חולים בקייפטאון, אך בהמשך מצבה הוגדר כקשה ויציב.
 
יהודאי טסה לפני כחודש וחצי לדרום אפריקה, על מנת לטפל בהתנדבות בילדים. היא היתה אמורה לשוב לארץ בעוד כחודשיים וחצי, כדי להתגייס לצה"ל. האם סיגל טסה אתמול לקייפטאון, כדי להיות לצידה. אחיה התאום של משי, דניאל יהודאי יצא אמש בקריאה להתפלל לשלומה: "תאומה שלי, חיים שלי, אני בטוח שתתעוררי ותחזרי אלינו בשלום!!!! כתב האח בפוסט שהעלה בפייסבוק – "כולם להתפלל בבקשה דחוף לרפואת משי בת סיגל".

הייתה אמורה לחזור לקראת גיוסה. משי יהודאי. צילום: באדיבות המשפחה
הייתה אמורה לחזור לקראת גיוסה. משי יהודאי. צילום: באדיבות המשפחה


דודה של משי, אלירן שרעבי, סיפר: "אנו דואגים מאוד ולא יודעים מה קורה איתה עוד. אמרו לנו שהיא מורדמת ומונשמת, אך רק בבית החולים יהיה אפשר לדעת את המצב לאשורו. מבירור עולה שהקבוצה עימה היא הייתה היו במעבר חציה במדרחוב, אך נהג הרכב איבד שליטה ופגע בקבוצה. הבחור שהיה לידה נהרג ובכך ככל הנראה הציל את חייה, ומשי עפה מהפגיעה ופגעה בראשה במדרכה". שרעבי רצה גם להצטרף אל אמה של משי, שנסעה לדרום אפריקה, בכדי לסייע לה לטפל בבתה, אך לפני כשנה הוצא נגדו צו יציאה בשל חובות כספיים ולא ניתן לו אישור יציאה מהארץ. "נסענו מהר היום לכונס הנכסים והתחננו שייתן לי לטוס עם אחותי, זה עניין אנושי וגם היו אנשים שהיו מוכנים לחתום על ערבות. החוב הוא בסך הכל על 300 אלף שקל, אני עומד בתשלומים וגם יש ערבים, אך לא הסכימו לתת לי את האישור וזה נורא כואב. אני מרגיש כמו אריה בסורג ומאוד מקווה שהכונס יגלה אנושיות וייתן לי לעזור לאחותי ולאחיינית שלי, אנחנו מרוסקים".