לפחות שבעה בני אדם נהרגו, ומספר לא ידוע נפצעו בחילופי אש שאירעו היום (ראשון) בין חמושים למשטרה באזור העיר קראק, שבדרום ירדן. בנוסף לכך, החמושים מחזיקים בבני ערובה במצודה צלבנית עתיקה שנמצאת במרכז העיר. בין ההרוגים ישנם ארבעה שוטרים, תיירת קנדית ושני מקומיים.



שרשרת האירועים החלה בדיווח על שריפה בבית בקראק, אך כשהגיעו השוטרים לנקודה נפתחה עליהם אש מתוך הבית שפצעה שני שוטרים, והיורה ברח מהבית ברכב. במקביל לכך, חמושים שהתחבאו במצודת אל קראק, מצודת צלבנים עתיקה שמהווה מוקד תיירותי חשוב בעיר, פתחו באש על תחנת המשטרה בעיר ופצעו שוטרים ועוברי אורח באזור.



על פי דיווח של המשטרה המקומית, בירי מעורבים חמישה או שישה יורים והיא "פתחה במבצע לאתר ולחסל את היורים". ראש ממשלת ירדן, האני אל-מאלכי, התייחס גם הוא למקרה ואמר כי "כוחות מיוחדים ושוטרים צרים על 10 חמושים שנמצאים בתוך המצודה".




זירת האירוע במצודת אל-קראק



כרגע אף ארגון לא נטל אחריות על הפעולה, אך גורמים בממלכה הצביעו על ארגון המדינה האסלאמית כחשוד העיקרי לפעולה. ירדן משתתפת באופן גלוי בתקיפות נגד הארגון, וגורמים בתוכו טועני כי כ-4,000 ירדנים הצטרפו לשורותיו, מהם 420 נהרגו.



בנוסף לכך, בשנת 2015, הוציא הארגון להורג את מועאתז כסאסבה, טייס מטוס F-16 ירדני שהופל בשטחו ואף פרסם את הוצאתו להורג כשהוא מצוצת בכלוב כסרטון תעמולה. בתגובה לכך, ירדן הוציאה להורג פעילת טרור עיראקית שנתפסה בשטחה בשנת 2005.